Centralnie, znaczy tanio

Lubelski Bank Regionalny SA powstał w wyniku zrzeszenia 208 banków spółdzielczych. Integracja działalności operacyjnej była o tyle łatwa, że wszystkie korzystały z tego samego systemu transakcyjnego.

Lubelski Bank Regionalny SA powstał w wyniku zrzeszenia 208 banków spółdzielczych. Integracja działalności operacyjnej była o tyle łatwa, że wszystkie korzystały z tego samego systemu transakcyjnego.

Po scentralizowaniu systemu bankowego powstał jednak problem zarządzania rozproszoną infrastrukturą informatyczną w 6 oddziałach i kilkunastu filiach LBR SA. Z pomocą przyszła technologia terminalowa. "Środowisko bankowe od lat korzysta z rozwiązań terminalowych. Dziś jednak potrzebne są rozwiązania uniwersalne, umożliwiające pracę zarówno w trybie tekstowym, jak i graficznym" - tłumaczy Adam Kaczyński, dyrektor Departamentu Teleinformatyki w Lubelskim Banku Regionalnym SA.

LBR zdecydował się wykorzystać technologię Citrix MetaFrame. Oprogramowanie klienckie ICA zostało zainstalowane na 100 stacjach roboczych. Projekt, zrealizowany wspólnie z firmą Anica System, trwał ok. 3 miesięcy i kosztował ok. 100 tys. USD. "Wymiana komputerów PC na nowsze stanowiła dotychczas poważną pozycję w budżecie. Teraz dzięki technologii terminalowej użytkownicy uzyskują dużą wydajność na 3-, 4-letnich komputerach. To duża oszczędność. Oszczędności wynikają również z niższych kosztów administrowania aplikacjami" - podkreśla Adam Kaczyński.

LBR SA rozważał wdrożenie alternatywnej technologii terminalowej - Microsoft Terminal Services. Wybór rozwiązania Citrixa był podyktowany mniejszymi wymaganiami w zakresie pasma sieciowego. Parametr ten był dla banku kluczowy, ponieważ większość użytkowników korzysta z systemów informatycznych poprzez sieć rozległą wykorzystującą łącza dzierżawione. W przyszłości LBR SA zamierza rozszerzyć zastosowanie terminali na wszystkie stanowiska komputerowe. Z czasem PC będą zastępowane terminalami graficznymi.


TOP 200