Brak dostępu do sieci bezprzewodowej

Pytanie: Mam duże problemy z utrzymaniem mojego połączenia do sieci bezprzewodowej. Sprzęt pracuje prawidłowo przez określony czas, a następnie przestaje działać. Co może być przyczyną problemów?

Pytanie: Mam duże problemy z utrzymaniem mojego połączenia do sieci bezprzewodowej. Sprzęt pracuje prawidłowo przez określony czas, a następnie przestaje działać. Co może być przyczyną problemów?

Odpowiedź: Na wstępie należy upewnić się, czy użyte zostały najnowsze dostępne sterowniki i firmware dla karty bezprzewodowej oraz najnowszy firmware dla routera. Jeżeli problem będzie się powtarzał, musimy rozpocząć poszukiwania przyczyny problemów lub spróbować odtworzyć sytuację, która powoduje awarię.

Użyjmy funkcjonalności site-survey karty sieciowej w celu sprawdzenia, czy w pobliżu nie znajduje się inny punkt dostępowy (access point), pracujący blisko lub na tym samym kanale częstotliwości. Jeżeli wykryjemy takie zdarzenie, przesunięcie się na nieużywany kanał zazwyczaj rozwiąże sytuację.

Jeżeli punkt dostępowy nie jest chroniony przez filtr zabezpieczający przed zakłóceniami sieci energetycznej, należy to zrobić. Niektóre typy elektrycznych interferencji, powodują błędną pracę urządzenia.

W przypadku, gdy nie można dostać się do konfiguracji urządzenia od strony interfejsu bezprzewodowego, należy sprawdzić, czy możemy zarządzać urządzeniem z poziomu interfejsu ethernet. Wówczas możemy stwierdzić, co jest przyczyną wyłączeń interfejsu radiowego. Warto sprawdzić systemowy log w celu wyszukania zgłaszanych błędów.

Jeżeli punkt dostępowy posiada antenę kierunkową, należy umieścić ją w miejscu, gdzie jest najbardziej potrzebna. Pomoże to także w wyeliminowaniu interferencji. Prosty kabel antenowy może pomóc w umieszczeniu anteny w dogodnym miejscu. Może okazać się konieczne wykonanie kilku eksperymentów, aby dobrać najlepszą pozycję umiejscowienia anteny.

Jeżeli używamy szyfrowania, spróbujmy wyłączyć zabezpieczenia WEP, aby sprawdzić, czy nie rozwiązuje to problemu. Można także wyłączyć rozgłaszanie SSID punktu dostępowego oraz zmienić SSID na unikalną nazwę - dla zwiększenia bezpieczeństwa SSID nie powinien identyfikować firmy lub lokalizacji punktu dostępnego.

Jeżeli żadna z powyższych metod nie rozwiąże problemu, prawdopodobnie sprzęt sieciowy jest uszkodzony.


TOP 200