Brak dostępu do określonej strony WWW

Pytanie: W mojej sieci domowej działa router z 4-portowym przełącznikiem oraz portem WAN. W ostatnim miesiącu nie mogłem dostać się na pewną stronę WWW . Jeżeli podłączyłem się bezpośrednio do modemu kablowego, uzyskałem prawidłowe połączenie. Co trzeba zrobić w celu rozwiązania tego problemu?

Pytanie: W mojej sieci domowej działa router z 4-portowym przełącznikiem oraz portem WAN. W ostatnim miesiącu nie mogłem dostać się na pewną stronę WWW . Jeżeli podłączyłem się bezpośrednio do modemu kablowego, uzyskałem prawidłowe połączenie. Co trzeba zrobić w celu rozwiązania tego problemu?

Odpowiedź: Na początek warto sprawdzić numer wersji sprzętowej, który jest różny od numeru modelu sprzętu. Może istnieć kilka różnych wersji tego sprzętu. Oznacza to, że aktualizacja oprogramowania jest ściśle zależna od wersji sprzętowej. Jeżeli znajdziemy aktualizację dla używanego urządzenia, należy zainstalować nowe oprogramowanie i przeładować sprzęt.

Jeżeli aktualizacja oprogramowania nie rozwiązuje problemu, warto użyć oprogramowania nslookup na komputerze umiejscowionym za routerem. Sprawdzamy informację, którą uzyskamy w przypadku odpytania o rekord A. Powinniśmy otrzymać adres IP serwera, na którym umieszczona jest badana strona. Gdy używamy Windows 98 i nie mamy nslookup, do uzyskania tych informacji możemy użyć podobnego oprogramowania. Jeżeli otrzymamy adres, ale nadal nie możemy otworzyć strony, warto uruchomić analizator protokołów, aby dokładnie sprawdzić źródło problemów. Należy sprawdzić każdy typ komunikatu błędu, który może przyczynić się do rozwiązania problemu.

Warto sprawdzić ustawienia dotyczące blokad dostępu do niektórych stron WWW. Jeżeli opcja nie jest włączona lub jest niedostępna, dobrym pomysłem będzie przywrócenie ustawień fabrycznych routera i rekonfiguracja sprzętu. Możliwe, że problemem jest nieprawidłowy plik konfiguracyjny.

Na koniec należy sprawdzić adres IP, który otrzymujemy dla komputera przyłączonego bezpośrednio do modemu kablowego. Odczytujemy także adres, który był ustawiony na routerze. Jeżeli się różnią, należy skontaktować się z ISP w celu rozwiązania problemu.


TOP 200