iPad 2 znowu zdominuje rynek tabletów?

Prezes Apple Steve Jobs pojawił się nieoczekiwanie i zaprezentował nowego iPada 2 całemu światu. Choć tablet nie jest rewolucyjny, to jednak wystarczająco dobry by utrzymać wysokie tempo Apple. Innym tabletom będzie ciężko z nim konkurować.

Dwa tygodnie temu przedstawiliśmy porównanie Motoroli Xoom, HP TouchPada, Samsung Galaxy Tab 10.1 oraz pierwszego iPada. Specyfikacja techniczna urządzeń Motoroli, HP i Samsunga prezentowała się znacznie lepiej niż tabletu Apple. Wczoraj jednak Steve Jobs zaprezentował iPada 2 i wiele się zmieniło.

Spójrzcie na porównanie tabletów z tamtego artykułu oraz sprawdźcie jakie zmiany zostały wprowadzone w iPadzie 2, a zobaczyć różnicę. System operacyjny iOS 4.3, dużo cieńsza obudowa, zmniejszona waga, dwurdzeniowy procesor, przedni i tylni aparat, głośniki stereo, żyroskop oraz inne usprawnienia robią wrażenie.

Zobacz również:

  • Poprawki błędów od Apple - iOS/iPadOS i visionOS zaktualizowane
  • Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna

Ciągle są obszary, gdzie jego rywale wydają się go przewyższać. Dwurdzeniowy procesor TouchPada jest szybszy i ma 1,2 GHz. Xoom i TouchPad mają cztery razy więcej RAMu niż iPad, a nie wiadomo nic na temat jego ilości w iPadzie 2. Xoom i Galaxy Tab 10.1 mają większy ekran i rozdzielczość. Jednak najtańsza wersja iPada będzie kosztowała niecałe 500 dolarów, natomiast Xoom 800 dolarów.

AppStore oferuje ponad 65 tys. aplikacji przygotowanych dla iPada. Google całkiem niedawno wydało zoptymalizowaną pod tablety wersję systemu Android i deweloperzy dopiero zaczynają przygotowywać aplikacje specjalnie na tą platformę. Inne systemy dla tabletów jeszcze nawet nie wystartowały. Nabywcy chcą tabletu, który ma dużą bibliotekę aplikacji, a deweloperzy chcą tworzyć aplikację dla platformy, na której znajdą kupców. To jak samonapędzające się koło.

Apple ma rok przewagi nad konkurencją i największy udział w rynku tabletów. iPad 2 wprowadził wiele ulepszeń oraz dał tabletowi specyfikację i wydajność porównywalną do jego rywali lub nawet wyższą. Wygląda na to, że Motorola, Samsung, RIM, HP i inne firmy będą musiały zadowolić się walką o drugie miejsce.

Zapewne jednak nie złożą broni i już w najbliższych miesiącach możemy się spodziewać wielu ciekawych informacji ze strony tych firm. Zresztą, ich zwolennicy mają swój punkt widzenia w kwestii tej rywalizacji i żadnemu z nich nawet przez myśl nie przeszło, że iPad 2 jest lepszy od ich ulubionych lub wyczekiwanych urządzeń.

Zredagowane przez Radosława Szpunara na podstawie artykułu Tony'ego Bradleya.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200