e-banki zdobywają zaufanie Polaków

Analitycy szacują, że do końca 2003 r. polskie wirtualne banki pozyskają co najmniej milion klientów. Inteligo i mBank szczycą się pierwszymi sukcesami - liczbą klientów i sumą zgromadzonych depozytów.

Inteligo i mBank to pierwsze w Polsce instytucje, świadczące usługi bankowe wyłącznie przez Internet. Oba wirtualne banki mogą pochwalić się pierwszymi sukcesami. Bank Inteligo, stworzony na początku maja br. przez niemiecki bank Bankgesellschaft Berlin AG (mający 49% udziałów) i fundusz Inteligo Group poinformował o zarejestrowaniu kont dla ponad 23 tys. klientów, w tym 1,7 tys. małych i średnich firm. Do banku wpłynęło już kolejne 3 tys. wniosków. Suma zgromadzonych w Inteligo depozytów sięga 30 mln zł. Do końca maja 2002 r. bank planuje pięciokrotnie zwiększyć liczbę klientów, a kwotę depozytów do 400-500 mln zł. Zdaniem przedstawicieli Inteligo, zarówno liczba klientów, jak i wysokość złożonych depozytów przerosły oczekiwania twórców banku. Bank oferuje roczne oprocentowanie efektywne w wysokości 17,8%. Aby uruchomić działalność Inteligo, obaj udziałowcy zainwestowali dotychczas 11 mln euro. Do końca 2002 r. przeznaczą kolejne 30-50 mln USD.

Największym konkurentem dla Inteligo jest mBank, należący do BRE Banku. Pierwszy wirtualny bank w Polsce przez 6,5 miesiąca działalności otworzył ponad 82,5 tys. rachunków eMax i eKonto. Klienci mBanku zgromadzili na rachunkach 502,8 mln zł. Do końca br. bank spodziewa się przekroczyć liczbę 100 tys. klientów. Efektywne oprocentowanie rachunku eMax w mBanku wynosi 17,8%.

Zobacz również:

Analitycy szacują, że do końca 2003 r. wirtualne banki zdobędą co najmniej milion klientów. Dostęp do Internetu będzie wtedy miało ok. 8 mln Polaków, a 10 mln korzystać będzie z telefonów komórkowych.