Zunifikowane systemy obsługi wiadomości

<span class="sub3">Oracle9i AS Unified Messaging</span>

Oracle Unified Messaging jest oparty na Oracle9i Application Server Email Server i Oracle Internet Directory. Oracle9i AS Email Server zapewnia podstawowy motor obsługi wiadomości, magazyn wiadomości oraz platformę dla Unified Messaging jako aplikacji. Oracle9i AS Email Server udostępnia kompletną bazę danych Oracle, zapewniającą przetwarzanie równoległe, szybki dostęp i szybki czas odpowiedzi dla dużej liczby jednocześnie pracujących użytkowników.

Architektura Oracle9i AS Unified Messaging jest oparta na pojęciu wirtualnej skrzynki odbiorczej (Virtual Inbox), reprezentującej zunifikowaną skrzynkę pocztową (głosową, poczty elektronicznej i faksu) za pośrednictwem warstwy pośredniczącej napisanej w Javie. Wiadomości mogą być nadal przechowywane w oryginalnych magazynach wiadomości.

Zunifikowane systemy obsługi wiadomości

Architektura Unified Messaging Virtual Inbox

Architektura ta zapewnia łatwy, elastyczny, a także stosunkowo mało kosztowny dostęp do wiadomości różnych postaci, udostępnianych przez standardowy protokół internetowy IMAP4, jak równie interfejsy własne. Oracle9i AS Unified Messaging może być integrowana z rozwiązaniami IVR (Interactive Voice Response) i systemami wiadomości głosowej dostawców niezależnych, w celu zapewnienia dostępu do wiadomości poczty elektronicznej przez telefon. Oracle9i AS Unified Messaging pozwala na implementacje zunifikowanego systemu obsługi wiadomości bez potrzeby wymiany istniejących już, tradycyjnych systemów obsługi wiadomości.

Podstawą Oracle9i AS Unified Messaging jest zestaw narzędzi zunifikowanego systemu obsługi wiadomości oparty na technologii Java, zapewniający logikę unifikacji i powiązań, a także architekturę do odbierania wiadomości z szeregu skrzynek pocztowych opartych na IMAP4. Zestaw narzędzi zawiera elementy dostępu do magazynu wiadomości protokołem IMAP4, usługi katalogowe (technologia LDAP) i inne funkcje administracyjne. Zestaw ten może być używany do tworzenia kompletnych rozwiązań w zakresie obsługi wiadomości w dowolnym środowisku.

Aplikacją pozwalającą na internetowy dostęp do systemu zunifikowanej obsługi wiadomości ze standardowej przeglądarki jest Oracle9i Web Client. Do obróbki dynamicznej zawartości, jak również w roli środka integrującego istniejące środowiska webowe w zakresie serwera aplikacyjnego Oracle 9i, jest używana technologia JSP (Java Script Pages). Oracle9i Web Client jest aplikacją wzorcową, która może być rozbudowywana przez projektantów w zależności od potrzeb.

Brama powiadamiania Oracle Unified Messaging zapewnia też możliwość tworzenia i wysyłania wiadomości SMS oraz powiadamiania użytkownika o nadejściu wiadomości spełniającej zdefiniowane wcześniej kryteria pilności. Ponadto brama ta pozwala dzielić wiadomość na fragmenty możliwe do odebrania przez telefony komórkowe.

Unifikacja w ramach istniejącego systemu obsługi wiadomości

Podczas gdy Nortel i Oracle idą drogę integracji różnorodnych systemów tradycyjnych, konkurenci - Avaya i Cisco - wybrali unifikację z określonym systemem obsługi wiadomości.

<span class="sub3">Avaya Unified Messenger</span>

Zunifikowane systemy obsługi wiadomości

Architektura Avaya Unified Messanger

Avaya proponuje produkty obsługi wiadomości pracujące bezpośrednio z Microsoft Exchange/Outlook. Podejście takie daje mniejsze możliwości w zakresie heterogeniczności, lecz za to zapewnia większą prostotę administrowania. Dostępne rozwiązanie to Avaya Unified Messenger 4.0 for Microsoft Exchange 2000. Firma przymierza się również do zaprojektowania zunifikowanego systemu obsługi wiadomości dla Lotus Notes.

Unified Messenger 4.0 zawiera standardowe mechanizmy zunifikowanej obsługi wiadomości: możliwość dostępu, odpowiedzi i zarządzania pocztą głosową, pocztą elektroniczną, komunikacją faksową - z PC, telefonu stacjonarnego, telefonu bezprzewodowego lub przez Internet.


TOP 200