Znane są przyczyny uziemienia samolotów w USA

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa twierdzi, że awaria komputera spowodowana była „niezamierzonym usunięciem plików”.

Dominic Wunderlich / Pixabay

11 stycznia z powodu awarii systemu ponad 11 tysięcy lotów w USA zostało odwołanych. Była to sytuacja bez precedensu, nawet w porównaniu z wydarzeniami 11 września 2001. Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA), która bada sprawę awarii poinformowała o wynikach wstępnego przeglądu. Okazuje się, że personel kontraktowy „nieumyślnie usunął pliki” i zakłócił pracę głównego systemu komputerowego. Według FAA problem pojawił się, gdy personel pracował nad „poprawną synchronizacją między żywą główną bazą danych a zapasową bazą danych:. FAA powiedziała, że „jak dotąd nie znalazła dowodów na cyberatak lub celowe, złośliwe zamiary”.

Pełniący obowiązki administratora FAA, Billy Nolen planuje poprowadzi 20 stycznia wirtualny briefing dla ustawodawców i pracowników, którzy szukali szczegółów na temat tego, co poszło nie tak z bazą danych wiadomości pilotów. W zeszłym tygodniu agencja przyznała, że awaria komputerowego systemu powiadamiania o misjach lotniczych (NOTAM) była spowodowana błędem proceduralnym związanym z uszkodzonym plikiem danych. System NOTAM dostarcza pilotom, załogom samolotów i innym użytkownikom amerykańskiej przestrzeni powietrznej krytycznych powiadomień dotyczących bezpieczeństwa. FAA twierdzi, że dokonała niezbędnych napraw systemu i podjęła kroki, aby uczynić go „bardziej odpornym”. Awaria systemu nastąpiła 10 stycznia, ale ogólnokrajowe uziemienie wydarzyło się dopiero następnego dnia rano.

Zobacz również:

  • Cyberprzestępcy z dostępem do coraz tańszych narzędzi

Postępowanie wyjaśniające jest efektem interwencji ponad 120 polityków amerykańskich, którzy zażądali od FAA wyjaśnienia, jak będzie unikać przyszłych incydentów. Personel Senate Commerce Committee poprosił również FAA o odpowiedź na pytania dotyczące przerwy w działaniu, w tym „Dlaczego linie lotnicze zostały postawione w sytuacji, w której mogły mieć możliwość wyboru działania, gdy system NOTAM był wyłączony?”.

Źródło: FAA, Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200