Znamy datę wygaśnięcia usługi Allo

Niedawno pisaliśmy o tym, że Google przymierza się do definitywnego wycofania z oferty internetowego komunikatora Allo. Okazuje się, że nie były to pozbawione podstaw spekulacje i Google ogłosił pod koniec zeszłego tygodnia, że usługa zakończy swój żywot w marcu przyszłego roku.

Oznacza to, że będzie ona funkcjonować na rynku IT niecałe trzy lata, gdyż jej premiera miała miejsce w marcu 2016 roku. Nie zyskała ona przez ten czas większej popularności. Dość powiedzieć, że podczas gdy z wiodących usług tego typu – takich WhatsApp czy Facebook Messenger – korzysta obecnie grubo ponad miliard osób, w przypadku usługi Allo jest to tylko ok. 50 mln osób.

Na dodatek informatycy odkryli w niej w ostatnich miesiącach szereg błędów i niedoróbek, co zapewne przyczyniło się również do tego, że Google podjął taką właśnie decyzję.

Zobacz również:

  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • WhatsApp ucina wsparcie dla starszych urządzeń

Allo podzieli więc los wielu usług i aplikacji, które pojawiły się swego czasu w ofercie tej firmy i po jakimś czasie szybko zakończyły swój żywot. Można to np. wymienić takie rozwiązania, jak Google Notebook, Orkut, iGoogle, Dodgeball, Google Hangouts On Air, Google Catalogs, Google Reader czy usługa Google+, ciesząca się chyba największym wzięciem z wszystkich tu wymienionych wcześniej i odesłanych po jakimś czasie na emeryturę. Przypominamy, że chodzi to u konsumencką wersję usługi Google+ (biznesowa będzie funkcjonować dalej), która przestanie funkcjonować w kwietniu przyszłego roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200