Zbadano trendy technologiczne, które kształtują miejsca pracy

Dell zaprezentował wyniki badania Future Workforce Study, przeprowadzonego w Europie i RPA na jego zlecenie oraz firmy Intel. Badanie analizuje globalne trendy technologiczne kształtujące nowoczesne miejsca pracy. Podstawowy wniosek brzmi: prawie połowa pracowników w tych regionach uważa, że ich obecny pracodawca w niewystarczającym stopniu wykorzystuje najnowsze technologie.

Badanie objęło pracowników pełnoetatowych (praca ponad 35 godzin w tygodniu) z małych, średnich i dużych przedsiębiorstw z 10 krajów (Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Japonia, Brazylia, Chiny, Indie, Kanada i RPA) oraz siedmiu sektorów (szkolnictwo, administracja publiczna, usługi finansowe, służba zdrowia, produkcja przemysłowa, media i rozrywka oraz sprzedaż detaliczna). Ankieta ilościowa została przeprowadzona w okresie od 5 kwietnia do 3 maja 2016 r.

Ciekawe jest to, że wielu ankietowanych wątpi, że w ciągu najbliższych pięciu lat będzie pracować w inteligentnym biurze. Zaznaczają jednocześnie, że technologie stosowane w ich obecnym miejscu pracy pozostają w tyle za rozwiązaniami, jakie wykorzystują w celach prywatnych.

Zobacz również:

Badanie wskazuje, że postęp technologiczny w istotny sposób wpływa na oczekiwania pracowników względem pracodawców, a firmy, które nie podążają za najnowszymi trendami, mogą tracić pracowników.

Wielu ankietowanych, w tym zdumiewający odsetek millenialsów w RPA (67%), uważa, że spotkania twarzą w twarz staną się niepotrzebne. W niedalekiej przyszłości innowacyjne technologie takie jak Internet rzeczy (IoT) i rzeczywistość wirtualna (VR) mogą stać się kluczowe w miejscu pracy, dzięki czemu wykonywanie zadań samodzielnie lub w grupie stanie się bardziej efektywne.

W skali globalnej odsetek pracowników uważających, że ich biura nie są wystarczająco inteligentne, wynosi 44%. Aż 61% pracowników w Europie chętnie skorzystałoby z technologii VR (rzeczywistość wirtualna). Najczęściej wymieniane potencjalne zastosowania to rozwijanie nowych umiejętności w realistycznych środowiskach wirtualnych (25%), rozwiązywanie problemów i wysuwanie nowych pomysłów dzięki wizualizacji 3D (18%) oraz prowadzenie prezentacji dla klientów z użyciem rozwiązań interaktywnych (15%).


TOP 200