Zawiązano inicjatywę mającą upowszechnić korzystanie z bezprzewodowego Internetu

Wśród założycieli Mobile Data Initiative Next Generation znalazły się m.in. firmy: Dell, Intel, Hewlett-Packard, Siemens Mobile i Motorola.

Czołówka firm z rynku telekomunikacyjnego i informatycznego - BT Cellnet, Dell Computer, France Telecom, Fujitsu Siemens Computers, Hewlett-Packard, Intel, Motorola, Siemens Mobile, Sonera oraz Toshiba - utworzyła inicjatywę Mobile Data Initiative Next Generation (MDI-ng). Ma ona na celu pomoc użytkownikom w łatwym uzyskaniu dostępu do Internetu w sieciach bezprzewodowych.

MDI-ng będzie współpracowała z odpowiednimi organami przy rozwoju standardów i specyfikacji dla technologii bezprzewodowego Internetu. Szczególny nacisk ma zostać położony na aspekty związane z wykorzystywaniem takich rozwiązań przez użytkowników biznesowych.

Wsparcie dla inicjatywy zapowiedziało już europejskie stowarzyszenie Global System for Mobile (GSM) Association. "Widzimy, że współpraca pomiędzy dostawcami, producentami, twórcami aplikacji i operatorami jest krytyczna dla rozwoju usług transmisji pakietowych opartych na technologii GSM. Jesteśmy przekonani, że inicjatywa ta przyczyni się do poszerzenia obecnie świadczonych usług i przyszłego rozwoju usług dla sieci trzeciej generacji" - powiedział Mike Short, prezes GSM Association.

Wśród zainteresowań MDI-ng znajdą się wszystkie bezprzewodowe technologie transmisji pakietowej. Zdaniem założycieli grupy, pojawienie się technologii takich jak GPRS, oferowanych już przez wielu operatorów sieci GSM na całym świecie, sprawia, że bezprzewodowy Internet zaczyna osiągać wydajność porównywalną z łączami stałymi.

MDI-ng jest kontynuacją i poszerzeniem prac Mobile Data Initiative (MDI), inicjatywy utworzonej w 1996 roku m.in. przez firmy Ericsson, Intel, IBM, Nokia i Toshiba.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200