Zaskakujące wyniki badań polskiego rynku komputerowego sprzętu audio-wideo

Creative poinformował o wynikach badań przeprowadzonych na zlecenie firmy przez TNS OBOP dotyczących komputerowego rynku sprzętu audio-wideo, a w szczególności takich produktów jak głośniki komputerowe, kamery internetowe oraz odtwarzacze MP3. Badania przeprowadzono w lipcu 2005 r. na próbie reprezentatywnej 1005 mieszkańców Polski w wieku 15+ w oparciu o wywiady osobiste.

Komputer w gospodarstwie domowym

Zaskakujące wyniki badań polskiego rynku komputerowego sprzętu audio-wideo

Metodologia badań

Badania pokazały, że prawie połowa (46,4%) Polaków posiada komputer osobisty w domu, a 10% planuje zakup lub modernizację komputera w ciągu najbliższego półrocza. Oznacza to duży wzrost w stosunku do roku ubiegłego, w którym posiadanie komputera deklarowało 37,3% respondentów.

Zaskakujące wyniki badań polskiego rynku komputerowego sprzętu audio-wideo

Jak pokazują badania, wykorzystanie komputera w rzeczywistości dość istotnie odbiega od stereotypu - maszyna do pracy. Wyniki pokazują, że większość osób komputer traktuje jako multimedialne urządzenie do zabawy.

Co zaskakujące, komputery są najczęściej wykorzystywane do słuchania muzyki (taki sposób wykorzystania zadeklarowało aż 60,3% badanych). W dalszej kolejności, do najczęstszych zastosowań należało: granie (52, %), przeglądanie stron WWW (48,4%) i odtwarzanie filmów (46,3%). Komputer najrzadziej wykorzystywany był do aplikacji biurowych i telefonii VoIP.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej

Rynek głośników komputerowych

Zaskakujące wyniki badań polskiego rynku komputerowego sprzętu audio-wideo

Wyniki rozpoznawalności marek produkujących kolumny do komputera. Zaskakująca pozycja Samsunga, który takich kolumn w ogóle nie oferuje w Polsce

Badania pokazały, że prawie 80% użytkowników PC posiada głośniki komputerowe. W przeważającej większości, bo aż w 72% są to systemy dwugłośnikowe. Posiadanie systemu dwóch głośników z dodatkowym subwooferem deklaruje 17,5%, a zaawansowane systemy pięciu i więcej głośników 9,4% badanych. Biorąc pod uwagę wszystkich producentów głośników komputerowych wymienionych spontanicznie z pamięci, najczęściej wymieniana marka to Creative Labs.

Rynek kamer internetowych

Zaskakujące wyniki badań polskiego rynku komputerowego sprzętu audio-wideo

A jakie kamerki zna polskie społeczeństwo? Oprócz marek, których obecność nas nie dziwi, pojawia się po raz kolejny egzotyka (producenci, którzy kamerek komputerowych nie produkują) w postaci Samsunga oraz LG

Kamery internetowe ciągle są produktem mało popularnym - 92,4% badanych nie posiada tego typu urządzenia w domu. Najczęściej spontanicznie wymienianą z pamięci marką kamer internetowych był również Creative Labs - znajomość zadeklarowało 8,4% badanych, zaś 0,6% zadeklarowało posiadanie takiej kamery w domu, co dało firmie pierwszą pozycję.

Rynek odtwarzaczy MP3

Badania pokazują, że 85,7% posiadaczy komputera nie korzysta z żadnego osobistego odtwarzacza MP3. Pozostałe 16% najczęściej korzysta z odtwarzaczy CD z możliwością odtwarzania płyt MP3 (47,4% wśród badanych, którzy mieli odtwarzacz). W dalszej kolejności uplasowały się odtwarzacze z pamięcią flash (8,8%) i dyskiem twardym (5,6%). Najczęściej rekomendowanymi odtwarzaczami MP3 były produkty firmy Creative Labs , Sony, Panasonic, i Philips.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200