Zapowiada się starcie tytanów? Google także wprowadzi AI do wyszukiwarki

Dzień po ogłoszeniu przez Microsoft integracji wyszukiwarki Bing ze sztuczną inteligencją OpenAI, Google oznajmił, że wzmocni wyniki wyszukiwania z generatywnych funkcji AI.

PhotoMIX Company / Pexels

Microsoft ma nadzieję, że nowe funkcje mogą ożywić swoją platformę Bing i zdetronizować Google. To gra o dużą stawkę – Google zarobiło na wyświetlanych w wyszukiwarce reklamach 100 miliardów dolarów w zeszłym roku. Stanowi to ok. 80% rocznego przychodu firmy.

Microsoft nie ukrywa oczekiwań, że każdy punkt procentowy udziału w rynku zyskuje przyniesie kolejne 2 miliardy dolarów w przychodach z reklamy wyszukiwania. W tej perspektywie 10 mld dolarów zainwestowane w ChatGPT OpenAI może zwrócić się w niezbyt długim horyzoncie czasowym.

Zobacz również:

  • Blaski i cienie AI
  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu

Dodanie generatywnej AI do wyników wyszukiwania będzie tworzyć tekst lub wizualne odpowiedzi na podpowiedzi i umożliwić użytkownikom interakcję z informacjami „na zupełnie nowe sposoby”, zapowiedziało Google. „Ponieważ nadal wprowadzamy generatywne technologie AI do naszych produktów, jedynym ograniczeniem wyszukiwania będzie twoja wyobraźnia:, powiedział starszy wiceprezes Google Prabhakar Raghavan na evencie w Paryżu. Poza wyszukiwaniem, Google pokazaoł również szereg ulepszeń w Mapach Google, widoki wewnątrz budynków, wyszukiwanie obrazów i tłumaczenie - wszystkie wykorzystujące sztuczną inteligencję w jakiejś formie. „Sztuczna inteligencja sprawia, że poznawanie świata rzeczywistego staje się o wiele bardziej naturalne” - powiedział Raghavan.

Dwa dni wcześniej Google pokazało własnego chatbota Bard – szybko okazało się jednak, że udziela on niedobrych i niedokładnych odpowiedzi. Te ruchy pokazują, że Google poczuło na plecach oddech konkurencji.

Tymczasem Unia Europejska szykuje własne regulacje prawne odnośnie sztucznej inteligencji.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200