Z Internetu korzysta już 147 mln osób na całym świecie

Według raportu Computer Industry Almanac, na całym świecie jest już 147 mln osób korzystających z Internetu co najmniej raz w tygodniu. Oznacza to 241% wzrost od roku 1996 (61 mln internautów). Raport przewiduje, że liczba ta wzrośnie do 320 mln osób w 2000 r., a pięć lat później ma wynosić 720 mln.

Według raportu Computer Industry Almanac, na całym świecie jest już 147 mln osób korzystających z Internetu co najmniej raz w tygodniu. Oznacza to 241% wzrost od roku 1996 (61 mln internautów). Raport przewiduje, że liczba ta wzrośnie do 320 mln osób w 2000 r., a pięć lat później ma wynosić 720 mln.

Najwięcej osób podłączonych do Internetu jest w USA. Jest tam 76,5 mln internautów, co stanowi 52% wszystkich użytkowników na świecie. Według szacunków, do roku 2005 ma ich być 207 mln, co ma stanowić 29% użytkowników na świecie.

Poza USA, w liczbie osób korzystających regularnie z Sieci przoduje Japonia (9,75 mln), Wielka Brytania (8,1 mln), Niemcy (7,14 mln) i Kanada (6,5 mln). Według Computer Industry Almanac, w Europie w ub.r. było 36,02 mln internautów, co stanowi 25% ogólnej ich liczby.

Tak ogromny wzrost liczby internautów w ciągu kilku ostatnich lat był zaskoczeniem, twierdzą autorzy raportu. Największa liczba użytkowników Internetu w stosunku do liczby mieszkańców jest w krajach skandynawskich, gdzie współczynnik ten jest wyższy nawet od USA. Wynika to częściowo z faktu, że kraje te wykorzystują Internet w dużym stopniu do przeprowadzania operacji importu i eksportu, stanowiących większą część produktu narodowego brutto.

Więcej klientów = więcej reklam

Przychody z reklam zamieszczanych w Internecie w ub.r. prawdopodobnie przekroczą 2 mld USD - podało w opublikowanym w tym tygodniu raporcie Internet Advertising Bureau (IAB).

W roku 1998 po raz pierwszy została przekroczona granica przychodów wynosząca 1 mld USD. W ciągu pierwszych 9 miesięcy ub.r. przychód z reklamy wyniósł 1,3 mld, w III kw. - 491 mln USD, co oznacza 116% wzrost w stosunku do tego samego okresu z roku poprzedniego. IV kwartał jest obecnie podliczany, ale IAB jest przekonane, że przychody przekroczą 2 mld USD.

Z raportu, który został opracowany dla IAB przez PricewaterhouseCoopers, wynika, że na rynku reklamy internetowej w III kw. dominowały następujące kategorie: ukierunkowana bezpośrednio na klienta (27%), komputerowa (24%), usługi finansowe (16%), telekomunikacja (11%), nowe media (7%).

Najpopularniejszą formą reklamy były bannery reklamowe (53% wszystkich reklam) oraz sponsorowanie (30%).