YouTube króluje w mobilnym Internecie

W dużym tempie przybywa użytkowników mobilnego Internetu. Zmieniają się także serwisy i usługi z jakich korzystają internauci. Do czego obecnie wykorzystywany jest mobilny Internet zdradza najnowszy raport Allot Communications.

Najnowsze dane dotyczące użytkowania Internetu mobilnego zaprezentowała firma analityczna Allot Communications. W raporcie Allot Mobile Trends można przeczytać między innymi o znacznym wzroście użytkowania technologii VoIP. Co prawda komunikatory to ciągle tylko 3% całości transferu danych, ale grupa ta zaliczyła aż 80-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego półrocza.

Reszta transferu danych jest w miarę równo podzielona na przeglądanie sieci, streamowanie wideo oraz ściąganie plików. Z tej trójki najmniej czasu internauci przeznaczają na samo surfowanie w Internecie (29%). Na drugim miejscu jest ściąganie plików, na które użytkownicy mobilnego Internetu wykorzystują aż 31% łącznego transferu danych. W grupie tej prawie po równo figuruje wykorzystywanie sieci P2P (15%) oraz pobieranie poprzez HTTP (16%).

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

Jak się okazuje największa część transferu danych jest wykorzystywana do oglądania materiałów wideo (35%). Ta grupa zasobów internetowych zaliczyła wzrost prawie o 100% w porównaniu do raportu sprzed pół roku. Najczęstszym serwisem do oglądania materiałów wideo ciągle pozostaje YouTube.

Duży wzrost zaliczyły witryny społecznościowe. Transfer danych z serwisu Facebook wzrósł trzykrotnie a z Twittera czterokrotnie w stosunku do raportu za poprzednie półrocze. Ogólny transfer danych zwiększył się natomiast w tym okresie aż o 68%.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200