YouTube króluje w mobilnym Internecie
- 29.09.2010, godz. 15:53
W dużym tempie przybywa użytkowników mobilnego Internetu. Zmieniają się także serwisy i usługi z jakich korzystają internauci. Do czego obecnie wykorzystywany jest mobilny Internet zdradza najnowszy raport Allot Communications.
Reszta transferu danych jest w miarę równo podzielona na przeglądanie sieci, streamowanie wideo oraz ściąganie plików. Z tej trójki najmniej czasu internauci przeznaczają na samo surfowanie w Internecie (29%). Na drugim miejscu jest ściąganie plików, na które użytkownicy mobilnego Internetu wykorzystują aż 31% łącznego transferu danych. W grupie tej prawie po równo figuruje wykorzystywanie sieci P2P (15%) oraz pobieranie poprzez HTTP (16%).
Zobacz również:
Jak się okazuje największa część transferu danych jest wykorzystywana do oglądania materiałów wideo (35%). Ta grupa zasobów internetowych zaliczyła wzrost prawie o 100% w porównaniu do raportu sprzed pół roku. Najczęstszym serwisem do oglądania materiałów wideo ciągle pozostaje YouTube.
Duży wzrost zaliczyły witryny społecznościowe. Transfer danych z serwisu Facebook wzrósł trzykrotnie a z Twittera czterokrotnie w stosunku do raportu za poprzednie półrocze. Ogólny transfer danych zwiększył się natomiast w tym okresie aż o 68%.