Yahoo! kupi Broadcast.com za 5,7 mld USD
- Wojciech Łęgowski,
- 02.04.1999
Yahoo! zamierza przejąć firmę Broadcast.com, która oferuje internetowe transmisje programów telewizyjnych i radiowych. Wartość transakcji szacowana jest na ok. 5,7 mld USD. W ten sposób Yahoo! zamierza wzbogacić ofertę o pełny, multimedialny przekaz.
Yahoo! zamierza przejąć firmę Broadcast.com, która oferuje internetowe transmisje programów telewizyjnych i radiowych. Wartość transakcji szacowana jest na ok. 5,7 mld USD. W ten sposób Yahoo! zamierza wzbogacić ofertę o pełny, multimedialny przekaz.
Transakcja ta pozwoli Yahoo! na wykorzystywanie transmisji audio i wideo, które oferuje Broadcast.com. Firma ta ma już ugruntowaną, silną pozycję na rynku internetowym, lecz w wyniku połączenia z Yahoo! jej oferta pojawi się w jednym z najpopularniejszych miejsc w Internecie.
Niektórzy analitycy twierdzą, że takie posunięcie pozwoli Yahoo! zająć pozycję jednego z czołowych dostawców sprawozdań sportowych w Internecie. Broadcast oferuje setki sportowych transmisji na żywo, jednak cały czas nie ma uregulowanych praw ich dystrybucji. Yahoo! podpisało już stosowną umowę z korporacją News na wzajemną reklamę i promocję zawartości m.in. kanału Fox Sports. Może to pomóc Broadcast w uzyskaniu praw do transmisji sportowych.