Yahoo i AOL mają nowego właściciela

Verizon (amerykański dostawca usług telekomunikacyjnych) zdecydował się sprzedać firmie inwestycyjnej Apollo Global Management swoje dwa biznesy, które odegrały swego czasu na rynku IT bardzo ważną rolę - za Yahoo i AOL Apollo zapłaci 5 mld USD.

Yahoo

Oznacza to, że Verizon kończy swoją działalność na rynku medialnym, na którym nie odniósł znaczących sukcesów biorąc pod uwagę fakt, że swego czasy zapłacił za Yahoo i AOL razem ponad 9 mld USD. Warto przypomnieć, że Verizon kupił firmę Yahoo w 2016 roku za kwotę 4,8 mld USD, a rok wcześniej przejął AOL za 4,4 mld USD.

Verizon poinformował jednocześnie, że zachowa w sprzedanych podmiotach (działających w ramach nowej spółki noszącej nazwę Yahoo) 10% udziałów. Verizon twierdzi, że skoncentruje obecnie swoją uwagę głównie na rynku 5G, na którym chce stawić czoła azjatyckim dostawcom tego rodzaju rozwiązań. Chodzi tu głównie o Chiny.

Zobacz również:

  • Salesforce sfinalizował przejęcie Slack’a
  • Na rynku rozwiązań dla call center pojawi się wkrótce nowy gracz
  • Pocztowa usługa Yahoo przestanie wspierać funkcję Forward

Yahoo to wręcz kultowa marka na rynku IT. Firma została założona ponad 20 lat temu (dokładnie w 1999 roku) przed dwóch amerykańskich studentów, którzy opracowali znaną wszystkim usługę pocztową. W okresie największej świetności jej wartość szacowano na grubo ponad 100 mld USD. W pewnym momencie wydawało się, że kupi ją Microsoft, który gotów był za nią zapłacić prawie 45 mld USD. Transakcja nie doszła do skutku i w następnych latach na skutek szeregu błędów firma podupadła i ostatecznie przejął ją Verizon.


TOP 200