Xerox Polska spodziewa się większego zysku

Polski oddział giganta rynku poligraficznego planuje zakończyć ten rok finansowy zyskiem netto na poziomie 7,7 mln złotych. Oznaczałoby to wzrost o ponad jedną piątą w stosunku do ubiegłego roku.

Przedstawiciele Xerox Polska szacują, że bieżący rok finansowy będzie dla spółki znacznie lepszy od poprzedniego. Plany finansowe zakładają, iż zysk netto w tym roku wzrośnie o około 23% w porównaniu do wyniku ubiegłorocznego i wyniesie 7,7 mln złotych. Dwutysięczny rok polski oddział Xeroxa zamknął zyskiem netto w wysokości 6,3 mln zł. Dwa lata z rzędu Xerox Polska zakończył wynikami na plusie. Jeszcze w 1999 r. spółka miała ponad 22,5 mln zł straty netto. Zdaniem dyrektora generalnego Xerox Polska, Swapan Chaudhuri, zyski są wynikiem przeprowadzonej w firmie restrukturyzacji.

Rezultatem pierwszego etapu działań restrukturyzacyjnych, trwających w polskiej spółce przez ostatnie dwa lata była także redukcja zatrudnienia o połowę (dwa lata temu Xerox Polska zatrudniał 165 osób).

Zobacz również:

Po dokonaniu zmian działalności, Xerox skoncentrował się narozwiązaniach produkcyjnych, produkcji drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych dla firm i artykułów biurowych oraz świadczeniu usług outsourcingowych. W stosunku do okresu styczeń - wrzesień 2000 r., Xerox Polska w analogicznym okresie 2001 r. osiągnął ponad 40-proc. wzrost sprzedaży drukarek kolorowych. Firma kładzie duży nacisk na doradztwo i usługi zarządzania wiedzą, treścią i dokumentami. W okresie ostatnich dwunastu miesięcy Xerox podpisał szesnaście kontraktów outsourcingowych dotyczących wdrożenia nowych projektów w przedsiębiorstwach z sektorów finansowego, publicznego i usługowego.

Reorganizacja w Xerox Polska przyczyniła się w ciągu ostatnich 24 miesięcy do 25-proc. redukcji kosztów i wzrostu rentowności do ponad 5%. Xerox Polska zreorganizował również system sprzedaży swoich produktów. Spółka uruchomiła specjalny program dla partnerów handlowych związanych z firmą na zasadach wyłączności. Dystrybutorzy otrzymali wsparcie w postaci stałych szkoleń, programów marketingowych i systemów rabatowych.

Dyrektor Xerox Polska poinformował, że tegoroczne przychody ze sprzedaży nie będą znacznie różnić się od stanu na koniec roku 2000. Ogólne przychody z działalności spółki w Polsce, obejmujące wyniki Xerox Polska i sieci dystrybutorów powinny zamknąć się sumą 168,2 mln zł (w 2000 r. wyniosły 167,4 mln zł). W roku 1999 przychody były mniejsze o 32% (124 mln zł).