Wzrost rynku usług CRM

Zdaniem analityków przychody firm świdczących usługi outsourcingowe i szkoleniowe z zakresu zarządzania relacjami z klientami w 2005 r. sięgną 148 mld USD.

Wedlug analityków wartość globalnego rynku usług CRM za 4 lata wzrośnie z obecnych 61 mld USD do 150 mld USD. Ten sektor usług cechować ma się wzrostem na poziomie 25% rocznie. Zdaniem specjalistów w latach 2000 - 2005 średni przyrost obrotów firm świadczących usługi IT wyniesie jedynie 12%.

Największy udział w rynku zarządzania relacjami z klientami będą miały usługi outsourcingowe i szkolenia z zakresu tego rodzaju rozwiązań. Na pierwsze z nich już w 2000 r. firmy wydały ponad 32 mld USD a w 2005 r. wartość ta ma przekroczyć 82 mld USD. IDC utrzymuje, że rynek szkoleń w analogicznym okresie wzrośnie z 2,9 mld do ponad 11 mld USD.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
  • Spadek sprzedaży pecetów

Nieco mniej optymistyczne prognozy dla branży przedstawia Gartner Group. Zdaniem firmy globalna wartość rynku CRM w 2005 r.wyniesie 55 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200