Wzrosła sprzedaż Oracle

Koncern Oracle w ostatnim kwartale obrachunkowym zanotował znaczący wzrost przychodów napędzany niedawną fuzją z PeopleSoft oraz dobrą sprzedażą wszystkich produktów.

W czwartym kwartale obrachunkowego roku 2005 Oracle zanotował wzrost przychodów o 26 proc. do 3,88 mld USD (liczonych według standardów GAAP). Łączna sprzedaż oprogramowania wzrosła o 24 proc. do 3,12 mld USD. Sprzedaż baz danych i platform middleware wzrosła o 16 proc. do 1,26 mld USD. Sprzedaż nowych licencji na aplikacje wzrosła natomiast o 52 proc. do 350 mln USD. Przychody z usług serwisowych powiększyły się o 35 proc. do 755 mln USD. Kwartalny zysk netto producenta wzrósł o 3 proc. do 1,02 mld USD.

Wzrosła sprzedaż Oracle

Wyniki finansowe Oracle

Roczne przychody wzrosły o 16 proc. do 11,8 mld USD. Sprzedaż oprogramowania zwięszyła się o 17 proc. do 9,44 mld USD. Roczna sprzedaż baz danych i rozwiązań middleware wzrosła o 13 proc. do 3,3 mld USD, podczas gdy sprzedaż nowych licencji na aplikację urosła o 28 proc. do 3785 mln USD, a usług serwisowych o 14 proc. do 2,4 mld USD. W całym roku obrachunkowym 2005 Oracle zanotował wzrost zysku netto o 8 proc. do 2,9 mld USD.

Zobacz również:

  • Najnowsza baza danych Oracle została wzbogacona o kolejne funkcje AI
  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO
  • Oracle prezentuje GraalOS dla bezserwerowej Javy
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200