Wysyp premier

W drugim kwartale br. na polski rynek wejdą dwa systemy ERP, które będą rywalizować o średnich klientów. Oba mają charakteryzować się dużą elastycznością.

Na początku drugiego kwartału 2009 r. do sprzedaży trafi nowy system firmy . Navireo będzie dedykowany dla firm średniej wielkości. Funkcjonalności oprogramowania mają być poparte doświadczeniami ze sprzedaży rozwiązań pudełkowych firmy.

Kompetencje plus konsulting

25

partnerów InsERT-u będzie w pierwszym roku obecności na rynku sprzedawać Navireo, który ma zastąpić pakiet Teta Biznes Partner.

Prace nad systemem trwały ponad 2,5 roku. Oprogramowanie było w całości tworzone w strukturach InsERT-u. W końcowym etapie prac oraz przy budowie kanałów sprzedaży udział brali również konsultanci firmy Teta. Aplikacja opiera się na architekturze klient-serwer. Według przedstawicieli producenta, dzięki temu jest lżejsza i prostsza we wdrożeniu. Modułowa budowa ma zaś pozwalać na wdrożenie jedynie wybranych funkcji. Navireo wykorzystuje własny framework oparty na modelu COM (Component Object Model). Umożliwia on m.in. konfigurowanie układu modułów u każdego użytkownika logującego się do systemu. Oprogramowanie korzysta z Microsoft SQL Server. Pod względem technicznym system jest już ukończony, a prace związane z uruchomieniem kanałów sprzedażowych i przygotowaniem strategii marketingowej zbliżają się do końca.

Navireo zawiera funkcjonalności z obszarów m.in. sprzedaży, obsługi zamówień, gospodarki magazynowej, HR, a także realizacji i ewidencji rozliczeń oraz ksiąg handlowych. Oprogramowanie może być również zintegrowane z systemem Microsoft Dynamics CRM. System nie zawiera zintegrowanego modułu obsługującego produkcję. Przedstawiciele InsERT-u zapewniają jednak, że dzięki otwartej architekturze Navireo możliwe będzie zintegrowanie oprogramowania z dowolnym zewnętrznym systemem. Obecnie trwają rozmowy nad nawiązaniem współpracy z dostawcami wybranych rozwiązań produkcyjnych.

Strategia sprzedażowa InsERT-u zakłada, że wdrożenia będą w całości realizowane przez partnerów handlowych. W pierwszym roku obecności na rynku Navireo znajdzie się w ofercie ok. 25 partnerów wrocławskiej spółki. Początkowo system będzie dostępny wyłącznie w Polsce. Przedstawiciele InsERT-u nie wykluczają jednak, że w przyszłości trafi również na rynki zagraniczne. Koszt licencji i wdrożenia ma oscylować w granicach 100 tys. zł. Wraz z licencją klienci mają otrzymywać m.in. narzędzia i predefiniowane interfejsy API ułatwiające dopasowanie wyglądu oraz sposobu funkcjonowania oprogramowania do własnych potrzeb wraz z rozwiązaniami przykładowymi. Wdrożenie pełnej funkcjonalności systemu ma zamykać się w okresie dwóch miesięcy. W ramach rocznej opłaty w wysokości ok. 15% wartości licencji, klienci uzyskają m.in. dostęp do aktualizacji i wsparcia partnerów.

Docelowo Navireo ma zastąpić pakiet Teta Biznes Partner. System ma być bezpośrednim konkurentem m.in. dla rozwiązań CDN XL, Symfonia i Enova.


TOP 200