Wtorkowy Przegląd Prasy

Nowe techniki w atakach DDoS… Czy Microsoft Mobile Oy zastąpi markę Nokia?... Promień lasera zastąpi w kosmosie sygnał radiowy… W Europie Netfix będzie współpracował z operatorami komórkowymi… Minister Zdrojewski chce opłaty audiowizualnej dla wszystkich… Aresztowano hakera wykorzystującego Heartbleed… SMS nadal przydatny w marketingu…

COMPUTERWORLD

Rośnie liczba ataków DDoS

Firma Prolexic Technology opublikowała raport „Global DDoS Attack”, w którym pisze, że cyberprzestępcy inicjują coraz częściej takie ataki bazując na technice znanej pod nazwą "reflection and amplification". Ataki DDoS (w tym typu „reflection and amplification”) polegają na tym, że cyberprzestępcy wysyłają na adres IP serwera WWW, tak dużą ilość żądań, że w pewnym momencie blokuje się on i odmawia świadczenia usług. Do przeprowadzenia takiego ataku cyberprzestępcy wykorzystują standardowo serwery DNS (Domain Name System), kierując do nich zapytania „look-up”. Ostatnio sięgają też po inne internetowe usługi, takie jak Character Generator Protocol (CHARGEN) i Network Time Protocol (NTP). Prolexic pisze w raporcie, że liczba ataków DDoS typu „reflection and amplification” wzrosła o 39 proc. w pierwszym kwartale 2014 r. (w porównaniu z czwartym kwartałem 2013 r.). Natomiast porównując rok do roku (czyli pierwszy kwartał br. z pierwszym kwartałem 2013 roku), liczba takich ataków wzrosła aż o 133 proc. Źródło: Wzrasta ilość ataków DDoS typu „reflection and amplification”

Nokię zastąpi Microsoft Mobile Oy

W Sieci pojawiły się informacje, że gdy Microsoft ostatecznie przejmie dział Nokii produkujący urządzenie mobilne, nie zachowa marki Nokia, ale zmieni ją na Microsoft Mobile Oy. Informację tę potwierdziła ostatnio witryna Nokiapoweruser. Gwoli przypomnienia - Microsoft Mobile Oy to oddział firmy Microsoft mający swoją siedzibę w Finlandii, powołany do życia w momencie podjęcia decyzji o przejęciu tej części biznesu Nokii, który produkuje komórki i smartfony. Na witrynie Nokiapoweruser możemy przeczytać, „informujemy, że z chwilą sfinalizowania porozumienia między firmami Microsoft i Nokia, nazwa Nokia Corporation/Nokia Oyj zostanie zmieniona na Microsoft Mobile Oy. Microsoft Mobile Oy będzie od tego momentu usankcjonowaną prawnie nazwą, używaną przy wydawaniu różnego rodzaju dokumentów, takich rachunki VAT czy faktury”. Nie jest to dokument, pod którym widnieje podpis firmy Microsoft, dlatego wypada poczekać aż korporacja potwierdzi tę wiadomość oficjalnie. Źródło: Microsoft nie zachowa nazwy Nokia – zmieni ją na Microsoft Mobile Oy

Promień lasera szybciej skomunikuje nas z kosmosem

NASA testuje system komunikacyjny, w którym dane są transmitowane przez promień lasera. Agencja twierdzi, że ta technika, roboczo nazwana lasercom, pozwoli jej komunikować się z obiektami krążącymi wokół ziemi dużo szybciej niż ma to miejsce obecnie, gdy wykorzystywane są systemy radiowe. Zbudowany przez NASA laserowy system komunikacyjny został umieszczony w kapsule kosmicznej Dragon skonstruowanej i wyniesionej w przestrzeń kosmiczną 18 kwietnia. Astronauci przebywający na stacji kosmicznej ISS mają zamontować na niej system lasercom i przeprowadzić szereg sesji łączności z ziemią. NASA twierdzi, że lasercom zrewolucjonizuje sposób, w jaki statki kosmiczne komunikują się z ziemią, porównując nawet stosowane obecnie radiowe systemy do komputerowych łącz dostępowych dial-up (system łączności komutowanej), a laserom do kolejnej technologii stosowanej w tym obszarze, czyli do DSL. Obecnie sondy kosmiczne wymieniają dane z Ziemią z szybkością od 200 do 400 Kb/s. Twórcy systemu spodziewają się, że będzie on w stanie transmitować dane z szybkością 50 Mb/s, a więc ponad 200 razy szybciej. Źródło: System łączności, w którym dane są transmitowane przez promień lasera

RZECZPOSPOLITA

Netfix będzie współpracował z Vodafone?

Jak donoszą zagraniczne media, Netflix będzie w ramach promocji przez jakiś czas darmową usługą dla klientów wybranych planów Vofdafone w Wielkiej Brytanii i na nowych rynkach europejskich. Rzecznik Vodafone odmówił komentowania doniesień na temat współpracy z Netfliksem. Jonathan Friendland, rzecznik Netfliksa odpowiedział natomiast Bloombergowi, że „mamy rozmaite umowy z przeróżnymi operatorami i nie mamy do powiedzenia nic do czasu, gdy będziemy oficjalnie ogłaszać nowe wydarzenia". Na drugą połowę 2014 roku zapowiedziano oficjalnie „europejską ekspansję" serwisu, która według nieoficjalnych informacji może w pierwszej kolejności objąć Francję i Niemcy, a niewykluczone, że także Polskę. Źródło: Netflix będzie współpracował z Vodafone?

GAZETA PRAWNA

Minister popiera opłatę audiowizualną dla wszystkich

Substytutem ratującym sytuację telewizji publicznej nazwał Bogdan Zdrojewski w TVP Info przygotowywaną ustawę audiowizualną. Zaznaczył też, że jest zwolennikiem opłaty audiowizualnej przypisanej do adresu pocztowego. - Według danych statystycznych w Polsce 99,7 proc. ludności posiada odbiorniki. Nie powinno więc to być przedmiotem dodatkowej debaty i kosztów kontroli w poszczególnych mieszkaniach. To zbędne, aby wchodzić komuś do mieszkania. – powiedział Bogdan Zdrojewski w TVP Info w programie „Dziś wieczorem”. Źródło: Zdrojewski: Jestem za opłatą audiowizualną przypisaną do adresu pocztowego. To zbędne wchodzić komuś do mieszkania

PULS BIZNESU

Heartbleed – pierwsze aresztowanie

Młody mieszkaniec Kanady jest pierwszą osobą, która została aresztowana w związku z luką w oprogramowaniu szyfrującym, którą nazwano Heartbleed.

Aresztowano 19-letniego Stephena Arthuro Solis-Reyesa ze stanu Ontario. Nastolatek włamał się do systemu Canada Revenue Agency wkrótce po tym, jak ujawniono istnienie luki. Haker ukradł numery ubezpieczenia społecznego należące do 900 podatników, a dostał się do systemu wykorzystując właśnie Heartbleed. Źródło: Pierwsze zatrzymanie w sprawie Heartbleed

SMS nadal skuteczny

Możliwości reklamowania się w smartfonach przybywa, ale firmy ze wszystkich branż nadal garną się do esemesów. Według branżowych szacunków, w najbliższych latach liczba wysyłanych esemesów nadal będzie rosnąć, mimo przerzucania się konsumentów — zwłaszcza młodszych — na mobilne komunikatory, w rodzaju aplikacji WhatsApp. Silną pozycję esemesów potwierdzają też dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE). Z opublikowanego przez urząd pod koniec marca raportu na temat preferencji konsumentów wynika, że w 2013 r. odsetek osób korzystających z tej formy komunikacji skoczył do 70 proc. To wyraźnie gorzej niż w 2010 r. (86,9 proc.), ale o kilka punktów procentowych lepiej niż w 2012 r. - Przewaga esemesa polega na szybkości jego dostarczenia oraz możliwości dotarcia do dowolnie określonej grupy odbiorców. Wśród firm korzystających z marketingu SMS aż 38,8 proc. ocenia jego skuteczność jako bardzo dobrą - uważa Artur Sadowski, CEO Platformy SerwerSMS.pl, która przygotowała raport. Przez esemesy najczęściej kontaktują się z klientami firmy z branż: telekomunikacyjnej, ochrony zdrowia, finansowej i odzieżowej. Źródło: Esemesy mocne w marketingu

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200