Wtorkowy Przegląd Prasy

Cisco łata dziury... Smarfony w sklepie zdradzą upodobania klientów... Outsourcing usług IT nadal potrzebny... Maleje nasz entuzjazm dla mediów społecznościowych... Będą zmiany wśród operatorów terminali płatniczych... Polscy producenci tabletów i smartfonów szukają nowych możliwości... Google kupił Nest Lab... Facebook inwestuje w serwis udostępniający linki....

COMPUTERWORLD

Cisco zapobiega atakom na swoje urządzenia sieciowe

Firma Cisco zapowiada, że jeszcze pod koniec tego miesiąca udostępni nowe programy firmware zarządzające jej trzema urządzeniami (punktem dostępowym oraz dwoma routerami), w których nie ma już dziur umożliwiających włamywaczom przejęcie kontroli nad tymi urządzeniami. Dziury te zostały wykryte pod koniec grudnia 2013 r. między innymi w routerze Linksys WAG200G. Okazało się, że router świadczy na porcie 32785 usługę TCP, która pozwala włamywaczowi wysłać do urządzenia polecenie resetujące hasło administratora. Podobny backdoor znajduje się w szeregu innych urządzeniach sieciowych, produkowanych między innymi przez firmy Cisco, Netgear i Belkin. Urządzenia Cisco, które zawierają tę dziurę, to: punkt dostępowy WAP4410N Wireless-N, WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router i RVS4000 4-port Gigabit Security Router. Cisco informuje, że atakom wykorzystującym tę dziurę można zapobiec również w inny sposób (czyli nie aktualizując oprogramowania firmware), ale jest to dość skomplikowane. Źródło: Cisco likwiduje dziury dostrzeżone w jej kilku sieciowych urządzeniach

Fortinet ułatwia życie właścicielom sklepów

Każdy właściciel sklepu czy supermarketu chciałby wiedzieć, ile osób znajduje się w nim aktualnie i jakie stoisko jest najbardziej oblegane, co może sugerować, iż znajdujące się tam towary cieszą się największym wzięciem. Fortinet, znany dostawca bramek bezpieczeństwa i punktów dostępowych oferuje już takie rozwiązanie. Bezprzewodowe urządzenie FortiGate odczytuje adresy MAC towarzyszące każdemu znajdującemu się w otoczeniu smartfonowi, o ile oczywiście ten jest włączony. Specjalne oprogramowanie przetwarza dostarczone przez bramkę dane i buduje mapę, na której widać smartfony i można ewentualnie sprawdzać, w jakim kierunku dany smartfon (a więc jego użytkownik) się przemieszcza. Dzięki temu właściciel sklepu czy zarządca supermarketu może sprawdzić ile takich osób znajduje się aktualnie w sklepie i gdzie najchętniej kierują swoje kroki. Ponadto jeśli sklep oferuje klientom dostęp Wi-Fi, a klient zaloguje się do niego za pośrednictwem witryny Facebook, administrator sklepu może wysłać do takiego klienta e-mail, informujący go np. o aktualnych promocjach czy nowościach. Źródło: Bramka bezpieczeństwa śledząca smartfony klientów odwiedzających sklepy

Zobacz również:

  • Cyberobrona? Mamy w planach

Outsourcing usług IT czekają zmiany

Dynamika rynku outsourcingu usług IT spada, choć to nadal dobry model korzystania z informatyki. Prognozy Gartnera sprawdziły się; prawie wszystkie segmenty outsourcingu IT w 2013 roku rosły, ale już wolniej. Potwierdza to ISG Outsourcing Index oceniający sytuację na rynku outsourcingowym na świecie. Blog Secure-24 twierdzi zaś, że zaczną się zmieniać proporcje korzystania z usług outsourcingu. Dziś 80 proc. środowiska IT jest oddawane w outsourcing, 20 proc, pozostaje w organizacjach, ale Forrester Research sugeruje, że najlepiej by współczynnik ten wynosił 70/30. John Butler, główny analityk firmy Ovum zaznacza, że organizacje są na tyle świadome i dojrzałe, że korzystanie z outsourcingu nie jest już dla nich prostym cięciem kosztów a częścią biznesowej strategii. Nie chodzi o to, by przestawić serwery, renegocjować kontrakty z data center czy kontrakty aplikacyjne, chodzi o to jak obecnie wspierać organizację i zwiększać satysfakcję klientów. Dlatego też w 2014 roku oczekiwać można spełnienia przez zewnętrznych dostawców usług czterech podstawowych warunków, takich jak: właściwie ustalona cena, kontrakty gwarantujące korzyści dla klienta, bezpieczeństwo danych oraz dostarczanie usług w modelu Cloud Computing. Źródło: Outourcing w nowej odsłonie

RZECZPOSPOLITA

Ostrożniej podchodzimy do mediów społecznościowych

Jak wynika z raportu McCann Truth Central „Prawda o prywatności" przygotowanego na zlecenie grupy komunikacyjnej McCann Worldgroup., już 59 proc. Polaków uważa, że to Facebook jest największym zagrożeniem dla naszej prywatności w sieci. 40 proc. wskazuje na Twittera, a prawie jedna trzecia na koncern Google. Zapał do mediów społecznościowych wśród polskich internautów najwidoczniej już ostygł. Gros Polaków (72 proc.) uważa, że zapraszanie do grona przyjaciół na Facebooku osób, których się nie zna, nie jest już modne. 63 proc. twierdzi wręcz, że w dobrym tonie jest wyrzucanie z listy znajomych tych osób, których w rzeczywiści nie znamy. Oszczędniejsi stajemy się też w pisaniu w sieci o sobie. Już tylko według około jednej trzeciej badanych publikowanie na Facebook'u informacji na temat wykonywanych rutynowych czynności jest ciekawe z punktu widzenia innych. Tylko 35 proc. pytanych myśli, że częste odznaczanie swojego miejsca pobytu w serwisie Foursquare jest ciekawe dla innych. Dwie trzecie nie uważa już w ogóle za interesujące blogów, których tematyką jest życie osobiste autora. Badanie przeprowadzono w listopadzie 2013 roku na reprezentatywnej próbie 1,1 tys. osób powyżej 18 roku życia. Źródło: Polacy obawiają się Facebooka

GAZETA PRAWNA

Obniżka interchange spowoduje zmiany wśród operatorów terminali płatniczych

W połowie tego roku interchange, czyli prowizja od transakcji kartami, spadnie do 0,5 proc. z obecnych 1,2–1,3 proc. Zmianom tym towarzyszą poważne przetasowania na rynku agentów rozliczeniowych, czyli firm, które dostarczają i obsługują terminale do przyjmowania płatności kartami. Według danych Narodowego Banku Polskiego, na koniec czerwca ub. r. w Polsce było niemal 312 tys. urządzeń do przyjmowania płatności kartami. Trzy miesiące później liczba terminali zmniejszyła się o kilkaset sztuk. – Wahania liczby terminali w poszczególnych kwartałach mogą wynikać z tego, że na koniec danego okresu pewna liczba urządzeń może zostać zaraportowana przez dwóch agentów rozliczeniowych. Jest to związane z walką konkurencyjną pomiędzy tymi podmiotami – mówi Adam Tochmański, dyrektor departamentu systemu płatniczego w NBP. Jego zdaniem niektórzy agenci przejmują po prostu część klientów konkurencji. Analizując statystyki NBP, można wnioskować, że między agentami przepłynęło co najmniej kilka tysięcy terminali. Ofiarą tego zjawiska mogła paść firma First Data Polska, właściciel marki Polcard, do niedawna uznawana za lidera polskiego rynku operatorów terminali. Beneficjentem jest zaś firma eService należąca do PKO BP, która w sierpniu ubiegłego roku poinformowała o wysforowaniu się na pierwsze miejsce, z udziałem w rynku na poziomie ponad 30 proc. W tym roku, gdy interchange zostanie obniżona ponownie, można spodziewać się kontynuacji zmian na rynku, włącznie z kolejnymi przejęciami. – Znając udziały rynkowe poszczególnych naszych konkurentów, uważam, że konsolidacja jest nieunikniona. Kto kogo i kiedy przejmie, na razie nie wiadomo. Ale jestem przekonany, że do tego będzie musiało dojść – mówi Marek Paradowski, prezes eService. Źródło: Wojna operatorów terminali płatniczych: Polcard przegra z eService?

Polscy producenci: jeśli nie tablety, to co?

Tablety, w których wyspecjalizowało się wielu polskich producentów elektroniki, będą w tym roku podlegać największej erozji cenowej spośród wszystkich urządzeń elektronicznych. Na koniec 2013 r. średnia cena tego rodzaju urządzeń wynosiła 161 euro. W tym roku ma spaść do 129 euro. Producenci szukają nisz, w które można zainwestować z zyskiem. – Obecnie analizujemy rynek elektroniki użytkowej poszukując segmentu, w którym możemy zadebiutować– mówi Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu Action, właściciela marki Pentagram.. Polskie spółki są np. zainteresowane produkcją telewizorów, bo perspektywy tego rynku są obiecujące. W zeszłym roku sprzedano w Polsce ok. 2,7 mln odbiorników. W tym roku popyt ma przekroczyć 3 mln sztuk. – W II kw. roku zamierzamy wprowadzić do sprzedaży telewizory o przekątnej 40–60 cali. Myślimy również o komputerach. Nowe produkty pozwolą nam na zdobycie kolejnej grupy klientów. – tłumaczy Michał Leszek, dyrektor ds. marketingu w Kruger & Matz. Nadal jednak, jak dodaje, firma zamierza rozwijać i promować tablety i smartfony obsługujące transmisję LTE. Źródło: Nie tylko tablety. Polskie firmy ruszają na podbój rynku telewizorów i komputerów

PULS BIZNESU

Alarm dymny od... Google

Google za 3,2 mld USD kupił spółkę Nest Labs - donosi serwis MarketWatch. Przejmowana firma specjalizuje się w produkcji m.in. termostatów, które pozwalają zaoszczędzić energię, alarmów dymnych i tlenku węgla. Komentując zakup Larry Page, dyrektor generalny Google stwierdził, że… Nest Labs to firma dostarczająca niezwykłe produkty od ręki”. Źródło: Google przejmuje Nest Labs

Facebook kupił serwisy Branch i Potluck

Branch, serwis udostępniający linki i jego siostrzany serwis Potluck zgodziły się na przejęcie przez internetowego giganta, Facebook. Kwota transakcji to około 15 mln USD. Informację o decyzji opublikował - nota bene, na Facebooku – dyrektor wykonawczy Branch Josh Miller, ale nie podał wartości umowy. Wyjaśnił jedynie, że dziewięcioosobowy oddział pozostanie w Nowym Jorku i tworzyć będzie nowy zespół w Facebook, pod nazwą „Rozmowy”. Źródło: Facebook przejmuje kolejne serwisy

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200