Wspólne działania dwóch gigantów IT

AT&T oraz Microsoft zawarły pięcioletnie porozumienie o wzajemnej pomocy z zakresu rozwijania serwisów informacyjnych i konwergencji usług.

AT&T wdroży do portfolio swoich usług platformę komunikacyjną Microsoft Connected Services Framework. Nowy system wspierający konwergencję serwisów, będzie współpracował z rozwijaną przez AT&T strukturą sieciową VoIP.

W ten sposób AT&T dostarczy swoim użytkownikom skonsolidowane informacje, pochodzące często z różnych źródeł (aplikacje głosowe przesyłane w czasie rzeczywistym, usługi konferencyjne, aktualne wydarzenia, wymiana plików).

Zobacz również:

  • System MS-DOS wrócił po latach w postaci open source

Firma planuje także wzbogacić flagową aplikację Microsoftu, pakiet Office o funkcje dynamicznego dostępu do danych. Dzięki przyszłemu portalowi, użytkownicy będą mogli dowiedzieć się m.in. kim jest autor danego dokumentu, gdzie przebywa, czy jest dostępny i jaką formę kontaktu preferuje. Idea konwergencji usług pozwoli na natychmiastowe połączenie się z nim (VoIP) lub stworzenie wspólnej konferencji osób, zainteresowanych konkretnym tematem.

Platforma Microsoft Connected Services Framework jest aplikacją zorientowaną serwisowo, wspiera SOA (service oriented architecture). Współpracuje ze środowiskiem BizTalk, serwerami SQL i systemami Windows. Wdrażana jest obecnie w takich koncernach, jak Bell Canada, BT czy Celcom Malaysia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200