Workplace i WhatsApp będą ze sobą ściśle zintegrowane

Firma Meta ogłosiła, że jeszcze w tym roku zintegruje swoje narzędzie Workplace z usługą WhatsApp, dzięki czemu użytkownicy WhatsApp będą mieli dostęp do postów umieszczanych w środowisku Workplace.

Grafika: Jonas Leupe/Unsplash

Integracja z WhatsApp ma na celu między innymi zlikwidowanie luki, jak obecnie istnieje między szeregowymi pracownikami, szczególnie tymi działającym w terenie, a kierownictwem. Według Meta, przenosząc Workplace do WhatsApp, firmy będą mogły w łatwy sposób docierać do pracowników i komunikować się z nimi.

Pod koniec zeszłego roku podobne rozwiązanie wprowadzono do aplikacji Workplace i Microsoft Teams, dzięki czemu treści umieszczone w Workplace docierają szybko do pracowników korzystających z usługi Teams. Jeszcze w tym roku pojawi się rozwiązanie, dzięki któremu użytkownicy Workplace będą mogli oglądać na żywo spotkania obsługiwane przez aplikację Teams.

Zobacz również:

  • Chiny i Rosja chcą stworzyć własny system płatności bankowej
  • Meta miała trudny kwartał. Ograniczy zatrudnianie nowych pracowników
  • WhatsApp zwiększy do 2 GB wagę załączników w konwersacjach

Pierwsza integracja umożliwi administratorom Teams skonfigurowanie źródła treści Workplace, które można przypiąć do paska bocznego Teams. Natomiast druga integracja będzie ściślejsza i pomoże użytkownikom Workplace przeglądać zawartość Teams, a także wchodzić z nią w interakcję.

Sprawa integracji aplikacji produkcyjnych (takich jak Workplace) z sieciami społecznościowymi, budziła zawsze poważne zastrzeżenia ze strony organów regulacyjnych. Są one szczególnie silne wtedy, gdy oba rozwiązania oferuje ta sama firma.

Organy regulacyjne mają problem z kontrolą Facebooka nad usługą WhatsApp od momentu gdy gigant mediów społecznościowych kupił w 2014 tę platformę do przesyłania wiadomości za 19 mld USD. WhatsApp podaje na swojej stronie internetowej, że udostępnia Facebookowi numery telefonów, dane transakcji, interakcje biznesowe, informacje o urządzeniach mobilnych, adresy IP i inne poufne informacje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200