Wirtualna rzeczywistość pomaga serwisantom sprzętu

Panasonic Heating & Cooling Solutions – europejski dział systemów ogrzewania i chłodzenia firmy Panasonic - wdrożył nowoczesny system wsparcia instalatorów, techników serwisowych i klientów wykorzystujący oprogramowanie IFS Remote Assistance.

źródło: IFS.

Panasonic Heating & Cooling Solutions ma obecnie 31 oddziałów w różnych krajach europejskich, również w Polsce. Rozwiązanie wykorzystujące wirtualną (mieszaną) rzeczywistość zostało wdrożone we wszystkich lokalizacjach. W największych krajach Europy Panasonic rozwija sieć centrów treningowych i szkoleniowych dla instalatorów, a także tworzy biura projektowe oraz zespoły serwisantów.

Nowe rozwiązanie umożliwia zdalne udostępnianie wideo związanych z kontekstem sytuacyjnym podczas instalacji, naprawy lub serwisu sprzętu i - w razie potrzeby - szybkie uzyskanie instrukcji przekazywanych w sposób wizualny przez ekspertów pracujących w centrali lub lokalnych centrach serwisowych firmy.

IFS Remote Assistance, to działający w chmurze system wykorzystujący tzw. rzeczywistość mieszaną, który tworzy interaktywną sesję we wspólnym środowisku rzeczywistości wirtualnej i pozwala na przyspieszenie i uproszczenie diagnozowania oraz rozwiązywanie problemów. Uczestnicy sesji mogą zamrażać obrazy, używać gestów rąk, udostępniać zdjęcia lub dodawać rzeczywiste obiekty, takie jak specjalistyczne narzędzia, do tego wirtualnego środowiska działającego w czasie rzeczywistym.

Wdrożenie IFS Remote Assistance pozwala zdalnie diagnozować problemy, udostępniać ekspercką wiedzę w czasie rzeczywistym i w efekcie znacznie przyspieszyć naprawy. A dzięki zmniejszeniu liczby wizyt specjalistów w miejscu instalacji sprzętu pozwala również na ograniczenie kosztów serwisu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200