Wiedza i praktyka ze scentralizowanym systemem

Na początku roku Wydawnictwo Wiedza i Praktyka wdrożyło nowy system wydawniczy. System autorstwa firmy TouK centralizuje wszystkie główne procesy i dane WiP. Po zakończonym właśnie okresie wsparcia powdrożeniowego rozpoczęto prace nad dalszym rozwojem NSW, czyli integracją z systemem e-commerce wydawnictwa.

Moduły nowego systemu wydawniczego obejmują centralny katalog produktów, zarządzanie sprzedażą i wysyłką, zarządzanie promocjami, zarządzanie produkcją oraz wsparcie procesów biznesowych zostały zintegrowane za pomocą korporacyjnej szyny usług (Enterprise Service Bus). Dzięki realizacji NSW w modelu Rich Enterprise Application wszystkie funkcjonalności systemu dostępne są dla pracowników WiP w jednym, dynamicznym oknie. Główne elementy systemu zostały zrealizowane na bazie otwartego oprogramowania. Szyna usług (Enterprise Service Bus) została wdrożona na bazie platformy Apache ServiceMix 4.0, natomiast interfejs aplikacji wykorzystuje technologię Google Web Toolkit (GWT).

"Przed wprowadzeniem systemu planowanie sprzedaży odbywało się na zasadzie żmudnego poprawiania plików Excel i wymieniania ich drogą mailową między działami wydawnictwa. Od stycznia dzięki NSW udało się skonfigurować ponad1500 bieżących ofert sprzedażowych" - mówi Jakub Szewczyk, kierownik Zespołu Utrzymania i Rozwoju Systemów IT Wydawnictwa Wiedza i Praktyka.


TOP 200