Więcej routerów, niższe ceny

Ubiegły rok przyniósł 14% wzrost sprzedaży routerów dedykowanych na rynek korporacyjny. Prawie trzykrotnie wzrosły dostawy urządzeń wyposażonych w zaawansowane funkcje bezpieczeństwa (secure routers).

Dobre dla producentów informacje o wzroście dostaw, zawarte w najnowszym raporcie Infonetics Research, nie idą w parze z wartościami uzyskiwanych przez nich przychodów. W porównaniu do 2004 roku (3,4 mld USD) spadły one o 100 mln USD i wyniosły 3,3 mld USD. Fakt ten jest bezpośrednim efektem stale obniżających się cen produktów sieciowych.

Znaczny wzrost, zarówno w aspekcie sprzedaży, jak i osiąganych przez producentów przychodów, zanotowano w 2005 roku wśród routerów o zaawansowanych funkcjach podnoszących bezpieczeństwo sieci. Ubiegły rok przyniósł w tym przypadku niemal trzykrotny wzrost dostaw oraz ponad 120 % większe przychody (z 363 mln USD w 2004 r. do 803 mln USD w 2005 r.). Jak twierdzi Matthias Machowinski, współautor raportu Infonetics, zauważalna tendencja do nabywania bezpiecznych routerów (kosztem tych standardowych) będzie się utrzymywać.

Zobacz również:

  • Cisco wzmacnia bezpieczeństwo dwóch platform sieciowych

W ciągu roku zasadniczym zmianom nie uległa pozycja rynkowa najważniejszych graczy wśród dostawców routerów dla segmentu korporacyjnego. Prym wiedzie Cisco, wyprzedzając znacznie Huawei oraz Nortel.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200