Wi-Fi z Redmond

Microsoft wprowadza na rynek własną linię rozwiązań do budowy bezprzewodowych sieci standardu 802.11b. Dystrybuowane przez koncern urządzenia WLAN są przeznaczone dla użytkowników indywidualnych.

Microsoft będzie oferował stacje dostępowe, adaptery WLAN USB do komputerów stacjonarnych oraz bezprzewodowe karty do notebooków. Średnia cena zestawu Wi-Fi ma wynieść ok. 220 USD i będzie nieco wyższa od cen konkurencyjnych produktów, np. popularnej marki D-Link.

Microsoft ocenia rynek WLAN jako bardzo obiecujący. Z bezprzewodowej technologii 802.11b będą korzystać promowane przez koncern komputery klasy Tablet PC czy zapowiadane przez firmę wielofunkcyjne urządzenia Mira. Z analiz Gartner Dataquest wynika, że w 2002 r. zostanie sprzedanych ok. 15,5 mln urządzeń WLAN. W przyszłym roku popyt ma się podwoić. Analitycy przewidują, że wartość tego rynku w 2003 r. osiągnie 2,8 mld USD.

Zobacz również:

  • Dlaczego warto korzystać z VPN w 2024 roku?
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200