Webcon łączy siły z MCI Capital

MCI Capital, fundusz Digital & ClimaTech Private Equity w Europie Centralnej i Wschodniej nabył większościowy pakiet udziałów w firmie Webcon, która jest producentem oprogramowania low-code.

Fot. mat PR

Webcon na początku roku zdecydował się na dalszą ekspansję zagraniczną i poszukiwanie odpowiedniego inwestora, który będzie mógł wesprzeć ten proces.

„Naszym celem było znalezienie partnera, dzięki któremu będziemy mogli przyspieszyć wzrost firmy i ekspansję międzynarodową. Proces szukania inwestorów był dość długi i trudny, spotykaliśmy się z wieloma podmiotami, które chciały w taki czy w inny sposób zainwestować w Webcon. MCI jest inwestorem finansowym, a nie strategicznym i dlatego wybraliśmy tę propozycję – nie chcemy, aby Webcon był tylko elementem większej układanki, pragniemy pozostać autonomicznym podmiotem” – powiedział Łukasz Wróbel, wiceprezes i CBDO w Webcon w rozmowie z Computerworld.

Zobacz również:

  • Low-code: cyfryzować można się inaczej
  • Yandex pod kontrolą Kremla

Fundusz MCI Capital specjalizuje się w inwestycjach w sektorze technologicznym i doskonale zna specyfikę branży. „Dla nas było to bardzo istotne. Od początku prowadziliśmy partnerskie rozmowy na temat tego, w jaki sposób możemy połączyć siły i osiągnąć wspólne cele, pracować nad strategią. Okazało się, że nasza wizja jest zgodna” – wyjaśnił Łukasz Wróbel.

„MCI to partner, z którym możemy zderzyć swoje wyobrażenia i pomysły, i w efekcie wypracować jeszcze lepszy model działania. Do tej pory rośliśmy przez 10 lat o ok. 30% rocznie, rynek low-code rośnie średnio o ok. 25%. Chcemy rozwijać się na tym rynku jeszcze szybciej. Nasza platforma low-code została zweryfikowana przez firmy zarówno w Polsce jak i za granicą i chcemy prowadzić dalszą ekspansję w jeszcze bardziej dynamicznym tempie” – zapowiedział w rozmowie z redakcją Radosław Putek, założyciel i prezes zarządu Webcon.

Dla spółki istotne jest budowanie wartości firmy i zdobycie lepszej pozycji na rynku międzynarodowym.

„Jako zarząd nie patrzymy w kontekście horyzontu inwestycyjnego, a tego, jak szybko będziemy w stanie zwiększyć wartość spółki. Mamy już m.in. kilkudziesięciu klientów na rynkach niemieckojęzycznych i właśnie tam będziemy kontynuowali strategię rozwoju, umacniali naszą pozycję. Naszą obecność stale wzmacniamy także w Stanach Zjednoczonych – skupimy się na już posiadanym potencjale” – stwierdził Łukasz Wróbel.

Korzystanie z narzędzi low-code staje się coraz popularniejsze, dzięki nim biznes ma możliwość szybkiego budowania potrzebnych aplikacji, bez wielomiesięcznego procesu wyboru dostawcy. „Dla nas jest to dojrzała cyfryzacja firm, spójny system z punktu widzenia pracownika obsługującego procesy. Najprościej mówiąc, jest to platforma do zarządzania firmą, która umożliwia skuteczne tworzenie dedykowanych rozwiązań” – podkreślił Radosław Putek.

Webcon działa na polskim rynku od 2006 roku, koncentruje się na technologii low-code umożliwiającej zwinne tworzenie aplikacji biznesowych i obiegów dokumentów. Dzięki platformie Webcon BPS klienci realizują misję cyfrowej transformacji skutecznie cyfryzując nawet najbardziej złożone procesy biznesowe.

MCI Capital jest czołowym funduszem Digital & ClimaTech Private Equity w Europie Centralnej i Wschodniej i specjalizuje się w inwestycjach w obszarze technologicznym. Od 1998 roku fundusz wsparł ponad 100 spółek i dzięki udanym wyjściom zarobił dla swoich funduszy ponad miliard euro. Ostatnią zrealizowaną transakcją był zakup pakietu kontrolnego w spółce eSky w 2022 roku.

„MCI posiada duże doświadczenie w rozwijaniu spółek B2B oferujących własne oprogramowanie, jak i we wspieraniu spółek w ekspansji zagranicznej. W obecnym portfelu posiadamy takie spółki B2B SaaS jak: IAI – lidera w obszarze rozwiązań e-commerce w Polsce, czy Focus – lidera w segmencie CPaaS. Cieszymy się, że będziemy mogli od teraz wspierać Webcon w skalowaniu spółki na rynkach europejskich” – skomentował w komunikacie Tomasz Czechowicz, partner zarządzający w MCI.

„Webcon zbudował produkt low-code, który zyskał uznanie u wielu polskich i zagranicznych klientów. Jednocześnie spółka działa na szybko rosnącym rynku, który jest wspierany przez globalny trend cyfryzacji organizacji. Widzimy bardzo duży potencjał w dalszym skalowaniu spółki zarówno w Polsce, jak i za granicą, w szczególności na rynkach niemieckojęzycznych, gdzie spółka realizuje już istotny udział swojej sprzedaży. Równocześnie spółka przechodzi transformację w modelu sprzedaży z licencji wieczystych na subskrypcje i SaaS. W tych obszarach chcemy ją wesprzeć i wzmocnić” – dodał Michał Górecki, starszy partner inwestycyjny w MCI.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200