Walka o iPhone'a
-
- Monika Tomkiewicz,
- 31.07.2007, godz. 09:04
Jak wynika z najnowszych badań rynkowych o iPhone - nowoczesnym telefonie multimedialnym firmy Apple słyszało ok. 60 proc. Polaków w wieku do 35 lat. Cztery procent z nich jest już zdecydowane na jego zakup, zaś kolejnych 17 proc. to rozważa. Razem daje to aż pół miliona chętnych nabywców - czytamy w Rzeczpospolitej.
Produkt oferowany jest na razie tylko w USA w sieci AT&T, ale europejscy operatorzy już się biją o wyłączność na jego dystrybucję. Eksperci Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych przewidują, że operator, który w Polsce zaoferuje nabywcom nowy produkt, może się spodziewać handlowego sukcesu.
Wciąż jednak nie wiadomo, kto w Europie będzie partnerem firmy Apple. W ubiegłym tygodniu dyrektor finansowy firmy Peter Oppenheimer potwierdził jedynie, że iPhone pojawi się w kilku krajach europejskich w czwartym kwartale obecnego roku. W innych ma to nastąpić dopiero w 2008 roku. Europejskie media informują, że rozmowy prowadzą m.in. Orange, T-Mobil, Vodafone, a więc udziałowcy także polskich sieci komórkowych - pisze "Rz".