Walka na odtwarzacze

Jak podaje Gazeta Wyborcza, Microsoft wprowadzi w listopadzie trzy nowe modele odtwarzacza Zune, w tym dwa wyposażone zamiast dysku twardego w tzw. pamięć flash.

Odtwarzacze będą mieściły 4 i 8 GB danych i kosztowały odpowiednio 149 i 199 dol., zaś cena modelu z dyskiem 80 GB to 249 dol. Nowe odtwarzacze Microsoftu maja mu pomóc w konkurencji z iPodami firmy Apple, które sprzedały się już w ponad 100 mln egz.

Oprócz zmian technicznych Microsoft stworzy Zune Marketplace - e-sklep, z którego posiadacze odtwarzaczy będą mogli pobierać piosenki bez zabezpieczeń DRM. Powstanie też serwis Zune Social, który ma m.in. wyświetlać ostatnio słuchane przez użytkowników utwory, które inni będą mogli odsłuchać w pełnej wersji w serwisie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200