WIST czyli usługi od Qumak-Sekom

Krakowska spółka zakończyła pracę nad czwartym pionem biznesowym - Wsparcia i Serwisu Technologicznego. Obecnie zespół liczy 58 pracowników.

Spółka zbudowała własny service desk, będzie wykorzystywać również oprogramowanie IBM Maximo. Wśród klientów WIST-u firma wymienia PZU, TP, Allianz Bank, Millennium Bank. Spółka liczy na systematyczny wzrost przychodów z usług wsparcia zwłaszcza w sektorze energetycznym i publicznym. Prognozowane przychody WIST na 2011 rok to 30 mln zl. W ofercie działu WIST pojawi się również nowy obszar kompetencji - facility managament, czyli usługa serwisu i zarządzania informatyką oraz systemami inteligentnego budynku w dużych obiektach jak galerie handlowe czy stadiony. Wprowadzenie szerszej oferty usługowej pozwoli spółce generować wyższe marże, niż te uzyskiwane na realizacji projektów integracyjnych czy z zakresu systemów inteligentnego budynku. Na razie jednak firma też nie może narzekać - zamknęła najlepszy III kwartał w swojej historii pod względem przychodów (91,6 mln zł) oraz zysku netto (3,84 mln zł). Wartość podpisanych kontraktów do realizacji spółki wynosi 250 mln zł, około 80 mln zł to przychody pionów aplikacji biznesowych, integracji systemowej i pionu wsparcia, i serwisu technologicznego. Qumak finalizuje także umowy na kolejne 60 mln zł.


TOP 200