W pozyskiwaniu środków AI jest lepsze od ludzi

Firmy tworzą zazwyczaj prezentacje pokazujące ich dotychczasowe dokonania i potencjalne możliwości, starając się w ten sposób przyciągnąć inwestorów. Okazuje się, że również w tym obszarze dużą rolę może odegrać sztuczna inteligencja, która robi to dużo lepiej niż nawet najbardziej doświadczony zespół ludzki.

Grafika: Jack Moreh/freerangestock

Ostatnie badania wykazały, że sztuczna inteligencja tworząca takie prezentacje, wykorzystująca do tego celu technologię GPT-4, potrafi to robić dużo skuteczniej niż ludzie. Clarify Capital, jedna z amerykańskich firm inwestycyjnych, poprosiła 250 inwestorów i 250 właścicieli firm o ocenę zestawu prezentacji stworzonych zarówno przez ludzi, jak i wygenerowanych przez oprogramowanie GPT-4, nie informując ich wcześniej z jaką prezentacją mają do czynienia.

Okazało się, że prezentacje opracowane przez AI wygrywały zdecydowanie z prezentacjami tworzonymi przez pracowników firm i inwestorzy byli trzy razy bardziej skłonni do inwestowania w daną firmę po przeczytaniu prezentacji stworzonych przez bota GPT-4. Dodatkowo, sztuczna inteligencja opracowuje materiały szybko i może w zaoszczędzić wiele czasu specjalistom od spraw marketingu.

Zobacz również:

  • GPW WATS – twarda podstawa do globalnego konkurowania
  • Majowa konferencja Apple może być ważniejsza niż oczekujemy
  • Musk ostrzega, że ludzkość nie docenia sztucznej inteligencji
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200