W firmach bez zmian – MS Office rządzi

Na rynku dostępnych jest wiele programów konkurujących z aplikacjami wchodzącymi w skład pakietu MS Office – wiele z nich reklamowanych jest jako lepsze, tańsze i bardziej wszechstronne alternatywy dla produktu Microsoftu. Ale użytkowników oprogramowania biurowego reklamy najwyraźniej nie przekonują: z najnowszego raportu wynika, że w firmach niepodzielnie rządzi MS Office.

Analitycy firmy Forrester Research odpytali 155 menedżerów i szefów IT z dużych firm – pytania dotyczyły przede wszystkim tego, jakiego oprogramowania biurowego używa się w ich organizacjach. Okazuje się, że mimo rosnącej popularności – w każdym razie medialnej – alternatywnych rozwiązań (w tym programów działających w oparciu o chmurę – np. Google Docs), to w firmach standardem wciąż pozostaje Microsoft Office.

Z raportu dowiadujemy się, że w 90% badanych firm pracownicy standardowo wyposażani są właśnie w pakiet aplikacji biurowych Microsoftu. Alternatywne oprogramowanie biurowe dostarcza pracownikom zaledwie 6% przedsiębiorstw (co więcej – w wielu przypadkach konkurencyjne dla MS Office aplikacje oferowane są nie jako substytut pakietu Microsoftu, lecz jako jego uzupełnienie).

Najpopularniejszą w firmach wersją MS Office jest aktualnie Office 2010 (używa go 85% ankietowanych) – na kolejnych miejscach znalazły się wersje 2007 (51% firm) oraz 2003 (28% - wyniki się nie sumują do 100%, bowiem w jednej firmie może być w użyciu kilka wersji Office'a).

Dodajmy, że najpopularniejszymi produktami konkurencyjnymi okazały się Google Docs, OpenOffice, LibreOffice oraz Corel WordPerfect Office.


TOP 200