W 2018 r. z usług świadczonych przez chmury będzie korzystać 3,6 mld użytkowników

Juniper (znana firma produkująca sprzęt sieciowy) przewiduje, że w 2018 r. z usług chmurowych będzie korzystać na całym świecie co najmniej 3,6 mld użytkowników (czyli ponad połowa populacji). Przeprowadzone przez firmę badanie wykazało, że w 2013 r. z usług różnego rodzaju chmur korzystało 2,4 mld użytkowników i rynek ten jest jeszcze bardzo daleko od momentu, w którym przestanie rosnąć.

Przez najbliższe kilka lat popyt na usługi chmurowe będzie dynamicznie rosnąć. Dotyczy to szczególnie użytkowników indywidualnych, którzy chcą przechowywać dane w chmurach oraz chcą z nich pobierać muzykę i gry. Firmy są również zainteresowane technologiami chmurowymi, szczególnie te należące do sektora MPS (małe i średnie przedsiębiorstwa). Duże korporacje rzadziej sięgają po tę technologie, a jeśli już to robią, to budują swoje własne prywatne chmury, względnie wybierają chmury hybrydowe.

Juniper zwraca uwagę na fakt, że pomimo rosnącego zainteresowania chmurami, przed firmami świadczącymi takie usługi stoi szereg wyzwań, gdyż użytkownicy (tak indywidualni, jak i przedsiębiorstwa) są bardzo wymagający i stawiają poprzeczkę - szczególnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych - bardzo wysoko. Dostawcom usług chmurowych jest też trudno namówić użytkowników korzystających z podstawowej, ale bezpłatnej usługi, aby zmienili swój status i zamówili bardziej zaawansowaną, ale płatną usługę.

Zobacz również:

  • Co trzecia firma w Polsce z cyberincydentem

Dostawcy usług chmurowych prowadzą ze sobą bezpardonową cenową wojnę. Dlatego niektórzy z nich wypadają po prostu z rynku. Przykładem może być firma Canonical, która wycofała ostatnio z oferty usługę Ubuntu One (przechowywanie danych w chmurze). Nie sprostała po prostu konkurencji ze strony takich potentatów, jak Amazon, Google i Microsoft, które znacznie obniżyły w ostatnim czasie ceny na tego rodzaju usługi. Canonical poinformował, że usługa będzie dostępna do 1-go czerwca br., ale firma nie przyjmuje zgłoszeń nowych użytkowników od 3-go kwietnia br.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200