Verizon inwestuje 130 miliardów w telefonię komórkową

To koniec joint venture amerykańskiej firmy z brytyjskim Vodafone.

Po trzynastu latach rozpada się wspólny biznes Verizon Communications Inc i Vodafone Group Plc. Pierwsza z wymienionych firm postanowiła wykupić 45% akcji będących w posiadaniu swojego byłego partnera i zostać jedynym właścicielem Verizon Wireless. Verizon zapłaci za to 130 miliardów dolarów. 59 miliardów zostanie zapłacone w gotówce, a pozostała część kwoty w postaci akcji Verizon.

Decyzja biznesowa Verizon wpasowuje się w większy plan, który realizowany jest od ponad dwóch lat przez dyrektora zarządzającego firmy, Lowella McAdama. Dwanaście miesięcy temu, Verizon zapłacił 3,6 mld dolarów za odkupienie częstotliwości używanych przez Comcast Corp., Time Warner Cable Inc. oraz Bright House Networks. Wszystkie wymienione firmy postanowiły przy tym, że będą współpracowały przy oferowaniu usług konsumentom. W połowie ubiegłego roku, Verizon nabył natomiast Hughes Telematics (za 612 milionów dolarów). Posunięcie to pozwoliło firmie uzyskać dostęp do technologii bezprzewodowych wykorzystywanych w motoryzacji, medycynie czy rozrywce i usługach.

Zobacz również:

  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • ByteDance: nie mamy zamiaru sprzedawać TikToka

Strategia McAdama zakłada, że Verizon przestanie być tradycyjnym telekomem. McAdam chce, by Verizon stał się firmą oferującą usługi mobilne, światłowodowe, by był w stanie zapewniać dostarczanie usług w chmurze i transmisji” – komentował były manager w Verizon, obecnie pracownik SGTelecom, Sam Greenholtz.

Potwierdza to sam zainteresowany, który w grudniu zeszłego roku tłumaczył inwestorom, że każde urządzenie wykorzystujące bezprzewodowy internet, jest dla Verizon szansą na zarobienie pieniędzy. Nie ma różnicy, czy jest to tablet, smartfon, samochód, termostat czy pompa insulinowa.

Jeśli jesteśmy w stanie dostarczyć jakieś aplikacje wideo i połączyć je z inteligentnymi mieszkaniami czy aplikacjami medycznymi, przychód z konta będzie wzrastał. (…) Ktoś może przecież zapłacić 25 centów lub 50 centów miesięcznie za możliwość korzystania z termostatu” – mówił McAdam.

Dyrektor zarządzający zgadza się z tym, że praktycznie każdy ma już telefon i wykupiony abonament. Widzi jednak szansę w tym, że wcześniej czy później, ludzie będą chcieli, by inne posiadane przez nich urządzenia także były częścią tej samej sieci, działały w niej i komunikowały się.

To po prostu zabawne, że wciąż rozmawiamy o 90 procentach, 95 procentach, 100 procentach penetracji rynkowej jako pewnym limicie. Wystarczy zacząć dodawać wszystkie sprzęty domowe, samochody, cały dom, system bezpieczeństwa i tym podobne, a będziemy mogli – moim zdaniem – wciąż rosnąć. To jest część naszego zadania” – opowiadał McAdam.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200