Vercom przejmuje MailerLite

Vercom (spółka technologiczna specjalizująca się w chmurowych usługach typu CPaaS; Communication Platform-as-a-Service) przejmuje firmę MailerLite, która oferuje narzędzia obsługujące pocztę e-mail. Wartość transakcji wynosi nieco ponad 84 mln euro, czyli ok. 400 mln PLN.

Grafika: rawpixel/Freerange Stock

Jest to największe przejęcie podmiotu zagranicznego przez polską spółkę w tym roku i jedno z największych w sektorze technologicznym w ostatnich latach. Głównymi rynkami działalności MailerLite są Stany Zjednoczone oraz Europa Zachodnia, które łącznie odpowiadają za ponad 70 proc. przychodów spółki.

MailerLite posiada obecnie ponad 38 tysięcy klientów na 180 rynkach i zatrudnia ok. 100 pracowników w 30 międzynarodowych lokalizacjach. W ostatnich trzech latach średnioroczny wzrost przychodów MailerLite wyniósł 43 proc., a marża brutto osiągnęła w 2021 roku wartość 45 mln PLN.

Zobacz również:

  • Projektowanie zorientowane na użytkownika - Polska powyżej europejskiej średniej

W połowie zeszłego roku Vercom kupił za łączną kwotę ok. 40 mln zł dwie spółki (FreshMail oraz PushPushGo) a akwizycja MailerLite kończy etap inwestowania środków z IPO i rozpoczyna nowy etap w rozwoju obu podmiotów.

Szacuje się, że akwizycja MailerLite pozwoli spółce Vercom zwiększyć liczbę klientów trzykrotnie, z ok. 19 tys. obecnie do blisko 57 tys. Jednocześnie, do zespołu Vercom dołączy ok. 100 specjalistów skupionych w 30 międzynarodowych lokalizacjach. Akwizycja umożliwi również podwojenie marży brutto z 54 mln zł obecnie do 107 mln zł.

Przejęcie MailerLite otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości rozwoju. To nie tylko skokowy wzrost skali działalności, ale także mocne wejście na czternastokrotnie większy rynek, które zapewni nam potencjał do dalszego dynamicznego wzrostu organicznego w kolejnych latach. Można powiedzieć, że z przytupem dołączamy do grona globalnych graczy CPaaS takich jak Twilio oraz Sinch. To milowy krok w rozwoju spółki”, podsumowuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200