Użytkownicy social-media są atakowani co najmniej raz w tygodniu

Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe są siedliskiem różnego rodzaju zagrożeń cybernetycznych. Wybrani użytkownicy są atakowani nawet kilka razy dziennie.

Media społecznościowe na dobre zapisały się w naszym życiu. Korzystamy z nich codziennie niezależnie od tego, czy robimy to w celach prywatnych, czy zawodowych. Na rynku znajduje się wiele platform społecznościowych, a przeważająca większość użytkowników korzysta z kilku z nich.

Media społecznościowe są nośnikiem ataków cybernetycznych
Źródło: dole777 / Unsplash

Media społecznościowe są nośnikiem ataków cybernetycznych

Źródło: dole777 / Unsplash

Z najnowszych badań przeprowadzonych przez portal TechRadar Pro wynika, że użytkownicy social-mediów są coraz bardziej narażeni na oszustwa cybernetyczne. Portale społecznościowe stały się nośnikiem różnego rodzaju oszustw, które wycelowane są w specyficzne grupy odbiorców.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Problemów TikToka w USA ciąg dalszy

Odpowiednie targetowanie zwiększa prawdopodobieństwo oszustw.

Na pierwszym miejscu portali społecznościowych narażonych na różnego rodzaju oszustwa cybernetyczne znajduje się Facebook. To właśnie na portalu społecznościowym Marka Zuckerberga najczęściej dochodzi do przestępstw. Na drugim miejscu znajduje się Instagram, za nim uplasował się Tiktok oraz Twitter.

Najmniejsze prawdopodobieństwo oszustwa zachodzi na biznesowym LinkedIn oraz komunikatorze sieciowym WhatsApp.

Przeważająca większość użytkowników mediów społecznościowych deklaruje, że spotyka się z próbami oszustw co najmniej raz w tygodniu - odsetek wynosi ponad 50%.

Największą ilość incydentów dotyczących cyberbezpieczeństwa z wykorzystaniem mediów społecznościowych odnotowano w 2021 roku.

Skoki w ilości prób ataku z wykorzystaniem social-mediów co roku wzrastają w okolicach Czarnego Piątku, sezonu świątecznego oraz świąt państwowych.

Pocieszający jest fakt, ze coraz miesza ilośc użytkowników daje się złapać w sidła przestępców.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200