Uwaga - urządzenia iOS blokują serwery Exchange

Firmy, które postawiły na środowisko BYOD, mogą mieć kłopoty. Okazuje się, że mobilne urządzenia iOS spowalniają znacznie pracę serwerów Exchange, wtedy gdy próbują z nimi synchronizować pocztę. Sytuacja jest na tyle poważna, że Microsoft i Apple namawiają firmy, aby do momentu wyjaśnienia problemu zabronić użytkownikom określonych modeli urządzeń iPhone, iPad i iPod korzystania z opcji Calendar.

Problem pojawia się wtedy, gdy użytkownik mobilnego urządzenia próbuje zsynchronizować swoje zasoby z oprogramowaniem Exchange Server 2010. Na wywietlaczu pojawia się wtedy komunikat "Cannot Get Mail", a następnie informacja o błędzie "The connection to the server failed". Jedyne co można wtedy zrobić, to nacisnąć "OK" (innej opcji po prostu nie ma).

Co gorsze, układ CPU serwera "zapętla" się wtedy i pozostali użytkownicy mają podobny problem. Microsoft wyjaśnia to tak: “gdy użytkownik mobilnego urządzenia iOS 6.1 próbuje zsychnronizować swoją pocztę, zaczyna intensywnie wykorzystywać zasoby serwerów Microsoft Exchange Server 2010 Client Access (CAS) i Mailbox (MBX). W efekcie zasoby gwałtownie maleją, logi rozrastają się i procesor jest nadmiernie obciążony dodatkowymi zadaniami. W efekcie serwer spowalnia i odmawia świadczenia usług.

Zobacz również:

  • Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna
  • Poprawki błędów od Apple - iOS/iPadOS i visionOS zaktualizowane
  • iPhone 15 najszybciej taniejącym smartfonem od Apple w historii

System operacyjny IOS 6.1 zarządza następującymi urządzeniami: iPhone 3GS, 4 i 5; urządzenia iPod Touch czwartej i piątej generacji; iPad 2; urządzenia iPad trzeciej i czwartej generacji; oraz iPad Mini. Apple i Microsoft sprawdzają już, gdzie leży problem. Póki co radzą: nie korzystać z usługi Calendar, a w przypadku zawieszenia się urządzenia, wykonać reboot.

Jeśli to nie działa, można spróbować trzech innych opcji: usunąć z urządzenia Apple konto Exchange, odczekać godzinę i następnie ponownie założyć konto; zmniejszyć liczbę urządzeń iOS, które mogą jednocześnie korzystać z usług serwera; albo zablokować dostęp do serwera wszystkim urządzeniom iOS.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200