Usterki także w Cisco VPN 5000

W oprogramowaniu Cisco VPN 5000 Client odkryto usterki umożliwiające napastnikowi uzyskanie dostępu do katalogu głównego lokalnej stacji roboczej, na której pracuje oprogramowanie klienckie VPN, lub przejęcie hasła używanego przez klienta.

Usterka dostępu do katalogu głównego dotyczy wersji VPN 5000 Client dla Linux i Solaris, a przechwycenie hasła - VPN 5000 Client for Macintosh. Cisco wydała odpowiednie zalecenia oraz uaktualnienia oprogramowania na swojej witrynie webowej.

W związku z wadą klientów VPN 5000 dla Linuksa i Solaris, wykryto dwa przypadki przepełnienia bufora, które pozwalają napastnikowi na zalogowanie się do zdalnej stacji roboczej z uprawnieniami do katalogu głównego, udostępniające praktycznie w ten sposób otwarty dostęp do danych na stacji roboczej.

Zobacz również:

  • Z usługi Google One zniknie funkcja VPN
  • Wyjaśniamy czym jest SD-WAN i jakie są zalety tego rozwiązania

Usterka ta wymaga lokalnego dostępu do maszyny, na której pracuje klient VPN i naraża bezpieczeństwo jedynie lokalnej stacji roboczej, a nie całej sieci, do której podłączony jest ten klient. Usterka dotyczy oprogramowania Cisco VPN Client wersji: 5.2.7 dla Linux i 5.2.8 dla Solaris.

W przypadku usterki umożliwiającej przechwycenie hasła, dotyczy ona hasła używanego do logowania na zdalnej stacji roboczej, które jest przechowywane w czystej postaci tekstowej i może być łatwo odczytane za pomocą powszechnych narzędzi edycyjnych, takich jak ResEdit. Usterka dotyczy oprogramowania Cisco VPN Client w wersjach wcześniejszych niż 5.2.2.

Jest to już druga seria usterek wykrytych w technologii Cisco VPN. Wcześniejsze dotyczyły rozwiązań Cisco VPN 3000.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200