Usługa YouTube świętowała wczoraj rocznicę

Wczoraj obchodzono rocznicę uruchomienia witryny YouTube i przesłania na nią pierwszego filmu. Zanim to nastąpiło wcześniej – bo w połowie lutego 2005 roku – trzech pracowników firmy PayPal (Chad Hurly, Steve Chen i Jawed Karim) - zakupiło bez rozgłosu nazwę domeny, która zmieniła na zawsze sposób rozpowszechniania i udostępniania w Internecie innym osobom treści wideo.

Wymienione wcześniej trio informatyków stało się wtedy właścicielami domeny YouTube.com nie podejrzewając nawet, że za kilka lat nazwę tę będzie znać właściwie każdy mieszkaniec Ziemi. Warto może więc przypomnieć, jaki tytuł nosił pierwszy film wideo przesłany na tę witrynę.

A był to krótki filmik noszący nazwę "Me at the zoo" (Ja w ZOO). Jak sama nazwa na to wskazuje, film został wykonany w ogrodzie zoologicznym w mieście San Diego. Film trwa tylko 18 sekund i widać na nim na pierwszym planie jednego z właścicieli nazwy YouTube (Jawed Karim, a w tle przechadzające się po wybiegu słonie.

Zobacz również:

  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • 100 milionów na YouTube
  • Snowflake Polska świętuje trzecie urodziny

Do dzisiaj ten historyczny film obejrzało ponad 66 mln osób i został on skomentowany przez ponad 2 mln oglądających go internautów.

A czym YouTube może się pochwalić dzisiaj. Tym na przykład, że w ciągu każdej minuty użytkownicy ładują na tę witrynę treści wideo o łącznej długości ponad 300 godzin. Oznacza to, że w ciągu jednej minuty witryna YouTube musi magazynować w swojej pamięci nowe przekazy wideo, których wyświetlenie trwa 12 dni. I na koniec jeszcze jedna informacja. Każdego dnia z usług witryny YouTube korzysta przeciętnie 30 mln osób.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200