Usługa YouTube Shots oferuje nową możliwość

Google zaczyna krok po kroku wdrażać globalnie rozwiązanie, które pozwala użytkownikom usługi YouTube Shots (używanej do tworzenia i rozpowszechniania krótkich treści wideo trwających nie dłużej niż jedną minutę) wstawiać do klipów reklamy.

Grafika: Gppgle

Zgodnie z zapowiedzią firmy, reklamodawcy będą mogli jeszcze w tym roku dołączać do klipów krótkie wstawki prezentujące ich produkty. Podobne reklamy wideo z możliwością zakupu prezentowanych przez nie produktów są już dostępne w konkurencyjnym serwisie TikTok. Dzięki nim użytkownicy tego serwisu mogą oglądać takie produktu w trakcie korzystania z tej usługi, bez konieczności przełączania się na przeglądarkę.

Usługa YouTube Shorts obsługująca taką możliwość - chodzi o reklamy - pojawiła się w ofercie firmy Google w połowie zeszłego roku i była przez następne miesiące intensywnie testowana. Firma Google utworzyła specjalny fundusz w wysokości 100 mln USD, który wspiera tę inicjatywę. Nosi on nazwę YouTube Shorts Fund i powstał on z myślą o rozliczaniu tego typu aktywności z końcem każdego miesiąca.

Zobacz również:

  • Starlink dla pojazdów mobilnych
  • Animowane awatary wkroczyły do usługi TikTok

YouTube zaprasza twórców filmów zawierających wstawki reklamowe do ubiegania się o gratyfikacje w wysokości od 100 do 10 000 USD, co zależy od oglądalności i atrakcyjności treści wideo. Aby ubiegać się o takie gratyfikacje, twórcy muszą prezentować swoje własne i oryginalne treści. Nie mogą to być filmy, które zostały pobrane z innych kanałów czy serwisów społecznościowych, a ich twórcy muszą być pełnoletni.

Usługa YouTube Shorts może się obecnie pochwalić tym, że generuje każdego dnia 30 mld wyświetleń, czyli cztery razy więcej niż rok roku temu. W opinii analityków po wprowadzeniu do platformy YouTube Shorts nowej opcji, zyska ona wielu nowych użytkowników i podniesie znacznie liczbę wyświetleń. W efekcie będzie mogła konkurować z TikTokiem i odebrać tej platformie wielu użytkowników.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200