UE dało WhatsApp czas do lipca na wypełnienie wymogów unijnego prawa konsumenckiego

WhatsApp, należący do Meta ma czas do lipca, aby wykazać, że wprowadzona w styczniu aktualizacja polityki prywatności jest zgodna z unijnym prawem konsumenckim - poinformowała w środę Komisja Europejska w sprawie podjętej wskutek skarg organizacji konsumenckich z całej Europy.

Anton/ Pexels

Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC) i europejska sieć organów ochrony konsumentów stwierdziły, że WhatsApp nie wyjaśnił zmian prostym i zrozumiałym językiem, co stanowi naruszenie unijnego prawa konsumenckiego.

Krajowe organy egzekwujące prawo mają prawo nakładać kary na firmy, którym udowodniono naruszenie przepisów konsumenckich.

Zobacz również:

  • Think Tank PE: 39 proc. Europejczyków nie jest świadomych swoich praw w sieci
  • Banki centralne z całego świata pochyliły się nad gromadzeniem danych przez Big Techy

Sieć współpracy w dziedzinie ochrony konsumentów, która składa się z krajowych organów nadzorujących konsumentów i jest wspierana przez władze wykonawcze UE, wysłała w styczniu list do WhatsApp z prośbą o wyjaśnienia dotyczące zaktualizowanej polityki prywatności.

Regulatorzy powiedzieli, że marcowa odpowiedź od firmy nie przekonała ich, co skłoniło ich do wysłania drugiego listu w środę.

„WhatsApp musi zapewnić, że użytkownicy rozumieją, na co się zgadzają i w jaki sposób ich dane osobowe są wykorzystywane do celów komercyjnych, w szczególności do oferowania usług partnerom komercyjnym” - napisał w oświadczeniu szef Komisji Sprawiedliwości Didier Reynders.

WhatsApp zapowiedział, że odpowie na list w odpowiednim czasie.

„Nasza aktualizacja z 2021 r. nie zmieniła naszego zaangażowania w prywatność użytkowników ani sposobu działania naszej usługi, w tym sposobu, w jaki przetwarzamy, wykorzystujemy lub udostępniamy dane komukolwiek, w tym Mecie” - powiedział rzecznik.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200