UBS Warbung dokonał analizy polskich portali
- Wojciech Łęgowski,
- 28.11.2000, godz. 11:52
Wśród dziesięciu najlepiej ocenionych przez londyński bank inwestycyjny portali znalazły się: Bankier, Onet, WP, Parkiet, Interia, Hoga, Arena, Ahoj, Pilot finansowy i BiznesNet.pl.
UBS Warbung, londyński bank inwestycyjny, przeprowadził analizę polskich portali. Badanie zostało przeprowadzone w ramach ogólnego przeglądu europejskich zasobów internetowych.
Analitycy szczególną uwagę zwracali na stronę technologiczną oraz merytoryczną jakość serwisów. Analizowano m.in. rozwiązania narzędziowe, sposób doboru i rzetelność informacji, oferowaną przestrzeń reklamową, mechanizmy wyszukiwawcze oraz wszelkie usługi dodatkowe. Wśród dziesięciu najlepiej ocenionych portali znalazły się: Bankier, Onet, WP, Parkiet, Interia, Hoga, Arena, Ahoj, Pilot finansowy i BiznesNet.pl.
W zakresie różnorodności prezentowanych informacji, stopnia zgłębienia podejmowanych tematów oraz możliwości personalizacji dostarczanych danych liderami rynku są - w ocenie autorów raportu - Wirtualna Polska i Onet. Zajmują one także pierwsze pozycje w kategorii dodatkowych usług oferowanych użytkownikom, takich jak miejsca pogawędek (tzw. chat-room), fora dyskusyjne, poczta elektroniczna i inne.
Pod kątem użyteczności biznesowej i trafności usług najlepiej zostały ocenione wortale (portale tematyczne), głównie ze względu na wąską specjalizację, spełniające wymagania danej grupy użytkowników. Wyróżnienie otrzymały tutaj: Bankier, BiznesNet.pl, Parkiet i Pilot finansowy.
Natomiast analiza jakości danych, przeprowadzona przez specjalistów z UBS Warbung, w której brano pod uwagę przede wszystkim przystępność informacji oraz solidność ich przygotowania, wykazała, że najlepiej pod tym względem prezentują się serwisy Bankier i Onet oraz biznesowy wortal informacyjny BiznesNet.pl.