Twitter przygotowuje się do najbardziej ambitnego kwartału pod względem wzrostu liczby użytkowników

Twitter ma na celu zwiększenie liczby użytkowników, którzy oglądają reklamy, o 13 milionów w tym kwartale.

freestocks.org/ Pexels

Niedawno Elon Musk de facto wycofał się z obietnicy kupna Twittera, zarzucając platformie zbyt duży odsetek fałszywych kont, tj. prowadzonych przez boty.

Jak donosi agencja Reutera, tylko w tym kwartale Twitter ma na celu zwiększenie liczby użytkowników, którzy oglądają reklamy, o 13 milionów. Jest to najwyższy cel, jaki zespół kiedykolwiek wyznaczył, powiedzieli pracownikom menadżerowie firmy na wewnętrznym spotkaniu, na które powołuje się Reuters. Dodali, że Twitter jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu i obecnie osiągnął 8,5 mln wzrostu użytkowników, co jest jednym z najlepszych kwartałów wzrostu do tej pory.

Zobacz również:

  • Udostępniono bezpłatne narzędzie, które wykrywa treści generowane przez AI
  • Tanio już było - Tesla podnosi ceny

Kurs akcji Twittera wzrósł natychmiast o 1% po upublicznieniu tej wiadomości.

Twitter podtrzymuje swoje ambicje pozyskiwania nowych użytkowników nawet w sytuacji, gdy jej transakcja przejęcia przez miliardera Elona Muska pozostaje niepewna. Musk w poniedziałkowym oświadczeniu ostrzegł Twittera, że może zrezygnować z transakcji wartej 44 mld USD, jeśli firma nie dostarczy danych, które pozwolą mu niezależnie zweryfikować odsetek spamu i fałszywych kont na platformie społecznościowej. Firma twierdziła w publicznych raportach, że spam i fałszywe konta stanowią mniej niż 5% kwartalnie możliwych do spieniężenia dziennych aktywnych użytkowników.

Rzecznik prasowy Twittera odmówił dalszego komentarza.

Wojna na Ukrainie zwiększyła aktywność użytkowników na Twitterze pod koniec pierwszego kwartału, ale czas spędzony na platformie spadł o 4% w bieżącym kwartale.

W drugim kwartale 2020 r. Twitterowi przybyło 20 mln użytkowników, co stanowi największy kwartalny wzrost od co najmniej 2019 r., ponieważ na początku pandemii użytkownicy tłumnie przybywali na platformę w poszukiwaniu wiadomości.

Od tego czasu firma ma trudności z osiągnięciem długoterminowych celów w zakresie wzrostu liczby użytkowników i przychodów, co doprowadziło do zamrożenia zatrudnienia i wprowadzenia środków oszczędnościowych.

Wewnętrzny cel Twittera, jakim jest wzrost liczby użytkowników o 13 mln, przekracza oczekiwania Wall Street, gdyż analitycy średnio przewidywali wzrost o 9 mln - wynika z danych IBES firmy Refinitiv.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200