Twitter i Facebook w wynikach Google i Bing

Microsoft i Google zapowiedziały, że wkrótce rozszerzą zasięg działania swoich wyszukiwarek na wiadomości z platformy mikroblogowej Twitter. Pierwsza z firm dodała również, że Bing zostanie wyposażone w moduł wyszukiwania danych z serwisu społecznościowego Facebook.

Microsoft zapowiedział podczas odbywających się w San Francisco targów Web 2.0 Summit, że Bing już wkrótce zaoferuje pełne wyszukiwanie wyników z serwisu Twitter. Wersja beta usługi działa na terenie Stanów Zjednoczonych. Gigant z Redmond poinformował przy okazji, że Bin umożliwi także wyszukiwanie w zakresie serwisu społecznościowego Facebook.

Zaledwie kilka godzin po oświadczeniu Microsoftu, również Google zapowiedziało, że podpisało z Twitterem porozumienie o połączeniu wyników wyszkuwania z wpisami, które pojawiają się na platformie mikroblogowej.

Zobacz również:

  • Udostępniono bezpłatne narzędzie, które wykrywa treści generowane przez AI
  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą
  • Apple może wykorzystać sztuczną inteligencję od Google i OpenAI

"Bardzo cieszymy się z tego, że doszliśmy do porozumienia z Twitterem i będziemy mogli publikować aktualizacje z platformy w naszych wynikach wyszukiwania" - powiedziała Marissa Mayer zajmująca się w Google. Mayer dodała, że integracja z Twitterem jest o tyle atrakcyjna dla Google, że umożliwi podawanie bardzo aktualizowanych i spersonalizowanych wyników. Za przykład podała np. wyszukiwanie kurortu narciarskiego, do którego chcemy pojechać. Po wpisaniu nazwy do Google użytkownik znajdzie nie tylko informacje o danym miejscu, ale również najświeższe uwagi osób, które właśnie spędzają tam urlop i dzielą się swoimi wrażeniami na Twitterze.

Bing z kolei pozwoli np. na sprawdzenie jak użytkownicy Twittera z całego świata reagują na najświeższe gorące wieści publikowane w serwisach informacyjnych. W wyszukwiarce Microsoftu dodane zostaną funkcje takie jak "Zobacz co na to Twitter?", gdzie wyświetlone zostaną ostatnie wpisy z serwisu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200