Tradycyjna też elektroniczna
-
- Computerworld,
- 06.11.2013
Poczta Polska wprowadziła elektroniczne potwierdzenie odbioru przesyłki do nadawcy. Jeśli klient korzysta z pakietu podstawowego, otrzymuje informację o dacie doręczenia przesyłki, nazwisku odbiorcy lub powodzie i dacie zwrotu przesyłki.

Drugą usługą jest elektroniczne awizo, czyli informacja o przesyłce poleconej oczekującej na odebranie. Awizo elektroniczne – eINFO jest bezpłatnie wysyłane do klientów, którzy złożyli pisemną dyspozycję, że chcą je otrzymywać SMS-em lub e-mailem. Od 2014 r. klienci będą mogli zgłosić dyspozycję otrzymywania zawiadomień o oczekującym w placówce liście poleconym za pośrednictwem internetu. Każdy klient będzie mógł utworzyć swoje indywidualne konto. To umożliwi monitorowanie przesyłek, obserwację historii nadań, złożenie dyspozycji elektronicznego awizo czy dosłania przesyłek.
Z możliwości śledzenia przesyłek i szybkiego znajdowania najbliższej placówki pocztowej mogą już korzystać użytkownicy smartfonów i tabletów, którzy ściągną darmową aplikację Sygnity SA.