Tokeny NFT wkraczają do kolejnej internetowej platformy

Instagram zapowiada, że zacznie w tym tygodniu testować mechanizm, który pozwoli użytkownikom jego usługi handlować tokenami NFT (Non-Fungible Token), realizując to zadanie we współpracy z wybranymi dostawcami tego rodzaju walorów.

Grafika: Jack-Moreh/freerangestock

Zgodnie z zapowiedzią, firma że nie będzie pobierać żadnych opłat związanych z publikowaniem lub udostępnianiem na jego witrynie cyfrowych kolekcji kolekcjonerski NFT. Na początku Instagram będzie akceptować płatności realizowane w wykorzystaniem kryptowalut Ethereum i Polygon, a następnie dołączą do nich kryptowaluty Flow i Solana.

Użytkownicy będą mogli prezentować tokeny w głównym kanale, w historiach lub w wiadomościach. Instagram zapowiada, że dostęp do testów będzie mieć ograniczona liczba osób, ale w przyszłości poszerzy znacznie tę grupę, co stanie się w momencie, gdy uzyska pierwsze wyniki testów. Informacja ta zdopinguje zapewne firmę Meta do tego, aby podobne rozwiązanie wprowadzić jak najszybciej do Facebooka.

Zobacz również:

  • 5G - rozwój jeszcze przed nami, 6G - tuż tuż, za rogiem
  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą

Wiadomo już, że Meta testuje wiele technologii z grupy Web3, które są w stanie obsługiwać tego rodzaju tokeny, wierząc że obniżą one znacznie koszty handlu i przyspieszą proces wprowadzania do tego wirtualnego świata nowych wartości i motywując twórców tokenów NFT całym świecie do dalszej pracy.

Instagram i Twitter nie są jedynymi gigantami cyfrowymi, którzy postanowili wprowadzić do swoich platform tokeny NFT. Tę samą strategię obrali twórcy usługi YouTube przekonani, że technologie Web3, w tym oczywiście tokeny NFT, pomogą zarówno im, jak i użytkownikom tej platformy, zarabiać pieniądze i poszerzyć portfolio usług.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200