Ten raport pokazuje, jak Huawei budowało swoją potęgę
-
- Janusz Chustecki,
- 18.03.2021, godz. 09:38
Firma opublikowała ciekawy i wiele mówiący raport, który podsumowuje jej trzydziestoletnią historię działalności, koncentrując się na należących do niej wynalazkach i własności intelektualnej. Wynika z niego, że Huawei jest pod tym względem potentatem, będąc obecnie właścicielem ponad 100 tys. aktywnych patentów.
![Ten raport pokazuje, jak Huawei budowało swoją potęgę](/g1/news/thumbnails/3/4/347190_zzz_png_80_resize_830x162.webp)
Jak twierdzi Song Liuping (piastujący stanowisko dyrektora ds. prawnych), publikując ten raport firma chciała pokazać historię opracowanych przez nią w ostatnich dziesięcioleciach innowacji oraz zaangażowanie w poszanowanie, ochronę i rozwój własności intelektualnej. Chciała też lepiej wytłumaczyć internautom, w jaki sposób firma Huawei osiągnęła tę pozycję, którą ma dzisiaj.
W raporcie zatytułowanym „Huawei White Paper on Innovation and Intellectual Property” czytamy, że firma złożyła swój pierwszy wniosek patentowy w Chinach w 1995 roku, a cztery lata później w USA. Zaledwie 9 lat później Światowa Organizacja Własności Intelektualnej po raz pierwszy ogłosiła Huawei liderem pod względem liczby zgłoszonych patentów złożonych w ramach Układu o Współpracy Patentowej (PCT).
Zobacz również:
- Europejskie inwestycje Intela zagrożone
- Niemcy podjęły decyzję: nie chcą w swoich sieciach 5G chińskich produktów
- Stan bezpieczeństwa internetu uległ w ostatnim roku pogorszeniu
W 2019 roku Huawei uplasowało się na 2. miejscu w Europie i 10. w USA pod względem liczby przyznanych patentów, natomiast pod koniec 2020 roku posiadała ponad 100 000 aktywnych patentów w ponad 40 000 rodzinach patentów na całym świecie. To olbrzymi dorobek intelektualny.
Huawei szacuje, iż w latach 2019-2021 uzyska około 1,2 do 1,3 mld dolarów przychodu wyłącznie z tytułu licencjonowania patentów. Firma ogłosiła ponadto, że w przypadku każdego smartfona 5G, który obsługuje również technologie telekomunikacyjne starszych generacji, chce uprościć kwestię opłat licencyjnych, uzależniając ich wysokość od finalnej ceny sprzedaży urządzeń, a stawką maksymalną będzie 2,5 dolara od każdego egzemplarza.
Firma zapewnia również w raporcie, że będzie regularnie informowała o kolejnych działaniach w zakresie innowacji i własności intelektualnej, aby opinia publiczna mogła lepiej zrozumieć praktyki stosowane przez firmę. Stanowi to część szerszej inicjatywy Huawei, która ma na celu zwiększenie otwartości i przejrzystości w kontaktach z opinią publiczną.