Telefonia IP all-inclusive

Computerworld Jak zapewnić firmie wydajne, wygodne i bezpieczne środowisko komunikacji dla pracowników i klientów? Odpowiedź zna innovaphone AG , europejski dostawca usług komunikacji zintegrowanej w chmurze i on-premise.

Skuteczne technologie komunikacyjne od zawsze należały do elementów firmowej infrastruktury o znaczeniu krytycznym. A w dobie pandemii COVID-19 ich rola jeszcze wzrosła – przedsiębiorstwa zmuszone do reorganizacji pracy, by zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa, masowo wysłały pracowników do pracy zdalnej.

Problem w tym, że w obliczu niepewnej sytuacji ekonomicznej firm, występującej szczególnie w pierwszych miesiącach pandemii, część inwestycji w IT oraz telekomunikację została wstrzymana. „Niektóre firmy w celu zapewnienia w bardzo krótkim czasie komunikacji wewnątrz firmy jak i poza nią na początku pandemii posiłkowały się darmowymi rozwiązaniami, które nie do końca spełniły ich oczekiwania” – wskazuje Rafal Lipka-Zanozik, Area Sales Manager Poland w innovaphone AG. „Od kilku miesięcy zauważamy jednak wzrastające zainteresowanie wśród tych firm stabilnymi i kompleksowymi rozwiązaniami komunikacyjnymi takimi jak rozwiązania innovaphone” – dodaje.

Co więcej, można spodziewać się, że dostępność trybu home office na stałe trafi do wachlarza „świadczeń” pracodawców na rzecz pracowników – przykładowo, 74% dyrektorów finansowych ankietowanych przez firmę Gartner zapowiedziało, że w ich organizacjach praca zdalna zostanie umożliwiona większej liczbie pracowników również po pandemii. Słowem, praca zdalna pozytywnie wpłynie na komfort pracy, a zapewnienie nienagannego przepływu informacji to już zadanie dla producentów rozwiązań komunikacyjnych, takich jak innovaphone AG..

Telefonia IP all-inclusive

Wszechstronna komunikacja

innovaphone AG to europejski dostawca rozwiązań komunikacji zintegrowanej, założony w 1997 r. w niemieckim Sindelfingen i od wielu lat działający również w Polsce. Wśród klientów firmy są takie marki jak Continental, Rockwool i TEDi. innovaphone AG w swoim portfolio produktowym ma mi.in. bramy VoIP, system innovaphone PBX i system UC. Najnowszą pozycją w ofercie jest uniwersalne środowisko komunikacyjne innovaphone myApps.

innovaphone PBX to system telefoniczny IP do nowoczesnej komunikacji biznesowej, zarówno wewnętrznej, między pracownikami, jak i zewnętrznej, z klientami przedsiębiorstwa. Funkcjonalność rozwiązania obejmuje zarówno zarządzanie połączeniami, jak i funkcje komunikacji zintegrowanej (konferencje, poczta głosowa, komunikacja wideo i czat, funkcje grupowe, komunikaty głosowe, kolejki połączeń oczekujących i wiele innych).

System innovaphone PBX pokazuje pełnię możliwości w połączeniu z uniwersalną platformą pracy i komunikacji innovaphone myApps. myApps umożliwia pracę zdalną bez konieczności uprzedniego instalowania i konfigurowania infrastruktury VPN (co dla mniej zaawansowanych technicznie pracowników pozbawionych pomocy działu informatycznego może być problematyczne). Jak zapewnia producent, myApps dostosowuje się indywidualnie do każdego urządzenia – komputera stacjonarnego, laptopa, smartfona lub tabletu.

Telefonia IP all-inclusive

Interfejs użytkownika oprogramowania myApps, jak i sposób zarządzania nim są takie same na wszystkich wymienionych urządzeniach. Oprogramowanie klienckie dostarcza informacji o statusie (dostępności) współpracowników, pozwala rozmawiać z nimi na czacie, nawiązywać połączenia telefoniczne, udostępniać innym zawartość ekranu, organizować wideokonferencje, wysyłać faksy, zarządzać pocztą głosową, jak również odsłuchiwać pozostawione wiadomości.

Ważnym dodatkiem do platformy myApps są aplikacje dla administratorów, ułatwiające proces instalacji, konfiguracji i zarządzania systemem PBX, zarówno na poziomie samej centrali telefonicznej IP, jak i dystrybucji, konfiguracji i podłączania telefonów oraz innych urządzeń końcowych. Ponadto użytkownicy z doświadczeniem programistycznym mogą skorzystać ze środowiska deweloperskiego, by dodawać nowe aplikacje i funkcje w zależności od bieżących potrzeb. Wszystkie aplikacje dostępne do instalacji, zarówno administracyjne, jak i własne użytkownika, są dostępne z poziomu innovaphone App Store.

Elastyczna oferta

Naszą przewagą jest to, że systemy oparte o rozwiązania innovaphone mogą być budowane bez wykorzystania serwerów klienta, używając jako swej podstawy naszych bram telekomunikacyjnych. Rozwiązania innovaphone są skalowalne, co pozwala na elastyczny rozwój – podkreśla #Rafał Lipka-Zanozik.

innovaphone AG oferuje swoje rozwiązanie w trzech formach: sprzedaż wersji on-premise, wynajem i model usługowy, w chmurze. Instalacja lokalna to dla klienta inwestycja jednorazowa. W tym modelu klient może liczyć na aktualizacje platformy z opcjonalną umową serwisową oprogramowania, a liczba użytkowników i funkcji może być w każdej chwili rozszerzona. Forma użytkowania polegająca na wynajmie różni się sposobem płatności – w tym wypadku są to opłaty miesięczne – a aktualizacje są zawarte w pakiecie.

Zaletą modelu chmurowego jest brak inwestycji i długoterminowych zobowiązań. A za jakość usługi odpowiadają operatorzy centrów danych, gdzie utrzymywane są produkty chmurowe innovaphone. Klient w dalszym ciągu może oczywiście elastycznie manipulować liczbą użytkowników i funkcji systemu. System PBX i rozwiązanie Unified Communications są niezależnymi, całkowicie zintegrowanymi komponentami platformy innovaphone myApps i są standardowym elementem rozwiązania innovaphone myApps Cloud.

Bezpieczny obieg informacji

Za bezpieczeństwo i integralność komunikacji prowadzonej za pośrednictwem systemu innovaphone odpowiada szereg wbudowanych w nie technologii ochronnych. O ich jakości świadczy m.in. znak jakości „IT Security made in Germany", przyznany firmie przez stowarzyszenie na rzecz promowania bezpieczeństwa systemów IT TeleTrusT. Znak jest przyznawany wyłącznie niemieckim firmom z branży teleinformatycznej, których procesy technologiczne odbywają się w Niemczech i które spełniają kryteria w zakresie bezpieczeństwa IT i ochrony danych.

Niezależnie od wybranej formy korzystania z usług innovaphone wszystko, czego potrzebuje klient do sprawnej komunikacji w warunkach pracy zdalnej, telefon (IP lub softphone) i sprawne połączenie internetowe. Funkcjonalność systemu pozostaje niezmienna tak w wariancie instalacji lokalnej, gdzie aplikacje innovaphone myApps działają na bramie lub są zwirtualizowane, jak i w wersji cloud, gdzie nie obowiązują żadne wymagania sprzętowe.

Pierwszą linią obrony jest autorski system operacyjny, opracowany na potrzeby rozwiązania innovaphone PBX, co uodparnia je na typowe zagrożenia cybernetyczne czyhające na inne, popularne OS-y. Ponadto protokół DTLS-SRTP umożliwia szyfrowanie komunikacji od jednego urządzenia końcowego do innego, a w razie potrzeby szyfrowane mogą być wszystkie połączenia nawiązywane za pośrednictwem innovaphone PBX.

Przed atakami z internetu ma chronić zintegrowany z centralą PBX kontroler SBC (Session Border Controller). SBC może być skonfigurowany jako indywidualny proces w systemie innovaphone PBX lub oddzielnie zainstalowany na bramce innovaphone VoIP. Podobnie ma się rzecz z funkcją Reverse Proxy, zabezpieczającą komunikację firmową w warunkach pracy zdalnej dzięki wczesnemu wykrywaniu i blokowaniu ewentualnych ataków.

Telefonia IP all-inclusive